השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

איך לבחור מנתח פלסטי?

בחירת מנתח פלסטי היא החלטה שצריכה להיעשות בכובד ראש כיוון שמידת הצלחת הניתוח תשפיע באופן ניכר על בריאות והמראה החיצוני של המטופל. ישנם מספר פרמטרים שצריכים להילקח בחשבון כאשר בוחנים את האפשרויות כמו המלצות שהמנתח קיבל ממטופלים קודמים, הסמכה וניסיון של המנתח, המיקום בו ייערך הניתוח וכמו כן החיבור האישי של המטופל למנתח. כיוון שהבחירה היא לא פשוטה, יש לעשות עבודת מחקר נרחבת, להתייעץ עם בני משפחה וחברים ולקבל את כל המידע הזמין על מנת להגיע להחלטה הנכונה.

בחירה במנתח פלסטי – קבלת המלצות

קבלת המלצות על המנתח פלסטי יכולה להתקבל ממשפחה או חברים אך גם על ידי פנייה אל רופא המשפחה ובקשה לקבל רשימה של מנתחים שהוא מכיר וממליץ עליהם. ניתן גם להיכנס לאתרים שונים באינטרנט ולצפות בהמלצות של מטופלים על מנתחים פלסטיים שונים. בזמן שעובדים על צמצום הרשימה שנוצרה, אפשר ליצור קשר עם המשרדים של אותם מנתחים על מנת לראות מתי ניתן לקבוע את התור הכי מוקדם ולהגיע לפגישת ייעוץ ראשונית עם כירורג פלסטי מומחה.

הסמכה וניסיון של המנתח

הסמכה וניסיון של מנתח פלסטי הם חלק מהפרמטרים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר מנסים לבחור במנתח פלסטי. הצלחת הניתוח תלויה מאוד בהכשרה, כישורים והניסיון הדרושים על מנת לבצע ניתוחים פלסטיים. חשוב גם לוודא שלמנתח אין היסטוריה של תביעות בעקבות רשלנות רפואית או שהוגשה נגדו קובלנה משמעתית בעקבות התנהגות לא ראויה בעבר. הניסיון הרחב של המנתח יאפשרו לו להתמודד עם מצבים רפואיים לא צפויים ואף לבצע את עבודתו ביעילות, כך שהסיכוי שתוצאות הניתוח יהיו טובות הוא גבוה יותר. הניסיון של המנתח יאפשר לו להימנע מסיבוכים כירורגיים ולזהות אותם ברגע שהם מתרחשים. מומלץ לבחון המלצות של מטופלים קודמים שעברו את אותו סוג ניתוח ואף לשאול את המנתח כמה פעמים הזדמן לו לבצע את אותם הליכים ושיעורי הסיבוכים שהתמודד איתם.

הכנה לפני הגעה לפגישת ייעוץ

אל פגישת הייעוץ עם המנתח יש להגיע עם רשימה ארוכה של שאלות כמו היכן המנתח מבצע את הטיפולים, כיצד הוא מבצע את המעקב לאחר הטיפול, ההיסטוריה, הרקע וההשכלה של המנתח, עם איזה קופות חולים הוא עובד והאם הוא מקבל ביטוח בריאות פרטי ועוד. חשוב לזכור שפגישת הייעוץ היא לא רק עבור המטופל – מנתח מיומן ובעל ניסיון יידע להציג שאלות גם כן למטופל כמו בקשת מידע שנוגע להיסטוריה הרפואית של המטופל, אורח חייו, הסיבה שהוא מעוניין לעבור את הניתוח, מה הם החששות שלו מהניתוח ועוד. בחלק מן המקרים, פגישת הייעוץ תהיה חינמית ולכן כדאי לקבוע פגישות עם מספר מנתחים לפני שמגיעים להחלטה. בזמן פגישת הייעוץ, המטופל יוכל לקבל מידע בנוגע להליך בו הוא מעוניין, תתבצע הערכה על מנת להבין האם המטופח הוא מועמד אידיאלי לניתוח, נושא הסיכונים הקשורים לניתוח גם הוא יעלה וייעשה תיאום ציפיות על מנת לוודא שהמטופל מבין היטב את התוצאות האפשריות של הניתוח.

המרכז הרפואי בו יתבצע הניתוח

מרבית המנתחים הפלסטיים מבצעים את ההליכים במספר מצומצם של מרכזים רפואיים (לרוב בין אחד לשלושה מרכזים). המטופל צריך לשקול היטב באיזה מנתח הוא בוחר תוך התחשבות בפרמטר של המיקום בו יערך הניתוח. איכות הטיפול במרכז הרפואי והדירוג שלו יכולים לקבוע את רמת הסיכון לסיבוכים ואיכות התוצאה בסוף הניתוח. המיקום הפיזי של המרכז הרפואי הוא פרמטר חשוב כיוון שמעבר למועד הניתוח, המטופל יידרש להגיע גם לביקורות לאחר הניתוח וכדאי למצוא מקום שיותר קרוב לבית (עד כמה שניתן).

חיבור אישי למנתח

המטופל צריך לבחור במנתח פלסטי שהוא שמרגיש נוח לדבר עימו ועונה בהרחבה על כל שאלה שהמטופל מציג. בפגישת הייעוץ עם המנתח, המטופל צריך להציג מספר שאלות ולבחון את האופן שבו המנתח מגיב -האם הוא מקבל בברכה את השאלות השונות ועונה באופן שמקל על המטופל להבין את המידע שהתקבל? האם הוא מציע למטופל אפשרויות טיפול שונות שמותאמות לצרכים שהוא מציג בפני המנתח? האם הוא מנדב תמונות של מטופלים קודמים (לפני ואחרי הניתוח) או דווקא נמנע מלדבר על מטופלים קודמים?. מנתח פלסטי צריך להיות מי שייקח בחשבון את ההעדפות האישיות של המטופל ויכבד את ההחלטות של המטופל. במידה והמטופל אינו מגיש בנוח עם המנתח, גם אם אינו מצליח לגמרי להבין למה, כנראה שלא מדובר במנתח הפלסטי הנכון עבורו. החיבור האישי למנתח חייב להילקח כפרמטר חשוב בהחלטה כיוון שמעבר לבני המשפחה או החברים, המנתח יהיה מי שילווה את המטופל לאורך כל התהליך והמטופל חייב להיות מסוגל לסמוך עליו.

ביקורות ותמונות של מטופלים בעבר

קריאת המלצות באינטרנט של מטופלים קודמים של המנתח יכולה לתת למטופל אינדיקציה על האופן שבו המנתח מתנהל. ההמלצות הללו לרוב יכללו מידע שקשור לזמינות המנתח, תזמון הביקורים במשרד המנתח, ידידותיות הסביבה והצוות ועוד. מנתח שבילה זמן רב עם המטופלים שלו וענה על כל השאלות שלהם הוא מנתח שאפשר כנראה לסמוך עליו. מומלץ גם לבחון תמונות של מטופלים בעלי מבנה דומה לפני ואחרי הניתוח על מנת לקבל אינדיקציה לאיכות התוצאה הצפויה מהניתוח.

איך לבחור מנתח פלסטי

תשלום עבור הניתוח

ישנם מקרים כאשר הניתוח הפלסטי נעשה במימון של קופות החולים – כמו למשל הסרה של עודפי עור לאחר שהמטופל עבר ניתוח בריאטרי (תלוי מקרה וקופת חולים). במרבית מן המקרים, ניתוח פלסטי צריך להיות ממומן על ידי המטופל בין אם בתשלום שיוצא מכיסו של המטופל או במימון של ביטוח בריאות פרטי שברשות המטופל ולכן יש לבדוק מול מספר מנתחים את האופן שבו ניתן לשלם על הניתוח.

שיתוף: