השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

איך להעביר נפיחות ושטפי דם לאחר ניתוח אף

ניתוחי אף מבוצעים על מנת לשנות את המבנה והגודל של האף. ניתוח אף יכול להיערך בגלל שיקולים רפואיים כמו תיקון דרכי הנשימה או כניתוח קוסמטי שמטרתו לשפר את המראה של האף ושל הפנים. תהליך ההחלמה מניתוח כולל נפיחות באזור הניתוח והופעה של שטפי דם.

נפיחות באזור הניתוח

נפיחות באזור הניתוח היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה מניתוח אף והסיבה לכך היא הצטברות של נוזלים בתוך ומתחת לעור באזור הפנים. בחודש הראשון שלאחר הניתוח המראה של האף גדול ונפוח מבדרך כלל. לאחר כשלושה חודשים מהניתוח עדיין יהיה ניתן להבחין בנפיחות אך בעוצמה מאוד נמוכה (כתשעים אחוז מהנפיחות תרד). את התוצאה הסופית של ניתוח האף ניתן לרוב לראות לאחר כשנה ממועד הניתוח ורק לאחר שהנפיחות כולה נעלמת לחלוטין. תהליך ההחלמה הוא אישי עבור כל מטופל ומטופלת ולכן חשוב להמתין עד אשר בוחנים את התוצאה הסופית של הניתוח. יש להקפיד ולמלא אחר ההוראות של המנתח ואף להגיע למפגשי ביקורת במרפאה על מנת להבטיח את התוצאה הסופית הרצויה.

כיצד להעביר נפיחות לאחר ניתוח אף?

על מנת לוודא שאזור הניתוח לא מתנפח יתר על המידה, יש להקפיד שמנח הראש יהיה גבוה יותר משאר הגוף ולהימנע משכיבה על משטח שטוח על מנת לאפשר לכל הנוזלים להתנקז החוצה מהאף. יש להשתמש במספר כריות שאותם מניחים מתחת לראש וללכת לישון בתנועת חצי ישיבה על מנת למנוע את האפשרות של הצטברות נוזלים סביב אזור הניתוח. יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת שמגבירה את לחץ הדם ובכל תנועה שגורמת לכיפוף הגוף. על מנת להקל על תחושת הכאב לאחר הניתוח ואף להפחית מהנפיחות יש להניח קומפרסים קרים על הפנים – יש להרטיב מגבת נקייה במים, לקרר אותה ולהניח על העור למשך כרבע שעה. חשוב שלא להניח את הקונטרס הקר ישירות על האף מכיוון שאסור להפעיל לחץ על אזור הניתוח. ההמלצה היא להניח את הקומפרסור על המצח או על החיים תוך שמוודאים שהמגבת לא רטובה מדי. לאחר כרבע שעה יש להסיר את הקומפרס הקר, להמתין רבע שעה ולאחר מכן להניח אותו שוב על הפנים. יש להימנע ממגע ישיר של קרח אל האור בגלל חשש של נזק לרקמות והשפעה על זרימת הדם באזור הניתוח.

איך להעביר שטפי דם לאחר ניתוח אף

תופעות הלוואי לאחר ניתוח אף כוללות גם הופעה של שטפי דם באזור הניתוח. תרופות כמו מדללי דם עלולות לגרום לה דליפה מכלי הדם במהלך הניתוח ומעלות את הסיכוי להופעה של שטפי דם. יש ליידע את המנתח לפני ביצוע ההליך במידה ונדרשים ליטול מדללי דם ובמידה ולא מדובר בתרופה שנטילתה היא קריטית לבריאותו של המטופל, הוא התבקש להפסיק ליטול את התרופה כשבועיים לפני ניתוח האף. יש להפסיק צריכה בכמויות גבוהות של ויטמין E, מולטי ויטמינים או עשבי תיבול מסוגים שונים – כל מה שעלול לעודד דימום. הנחה של קומפרסים קרים כאמור יכולה לסייע לא רק בהורדת נפיחות אלא גם בהחלמה מהירה יותר והעלמה של שטפי הדם. הרמה של הראש תסייע גם בהפחתת נפיחות וגם בהפחתה של שטפי הדם. יש להימנע מצריכת אלכוהול ומעישון כשבועיים לפני ולאחר ניתוח אף כיוון שהניקוטין גורם לכיווץ של כלי הדם ומקטין את הזרימה של הדם אל הרקמה ומעכב את תהליך הריפוי. צריכת האלכוהול מגבירה גם את הסיכונים שיכולים להתרחש במהלך הניתוח ויש גם להקפיד שלא לצרוך אלכוהול במקביל לנטילת משככי כאבים לאחר הניתוח.

שטף דם אחרי ניתוח אף

שיתוף: