השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

אילו שיטות להקטנת חזה קיימות?

ניתוח הקטנת חזה יכול להתבצע בגלל שיקולים קוסמטיים או בעקבות סיבות רפואיות. חזה גדול ולא פרופורציונלי יכול לעורר אצל מטופלות בעיות רפואיות ורגשיות. אי הנוחות עלולה להוביל לתחושת כאב באזור הכתפיים, הצוואר ואגב ואף לגרום לגירויים בעור באזור שמתחת לקפל השד. ישנן מספר שיטות להקטנת חזה כאשר הכירורג הפלסטי מתאים את השיטה לנתונים האישיים של כל מטופלת ליצירת מראה חזה פרופורציונאלי ואסתטי.

הקטנת חזה באמצעות שאיבה

הקטנת חזה באמצעות שאיבת שומן ניתן לשלב עם הרמת חזה. הליך זה מבוצע תחת הרדמה מקומית והליך ההחלמה והחזרה לשגרה הם מהירים יותר. באמצעות שאיבת שומן, ניתן להקטין את גודל החזה ביותר מחצי מגודלו ואף לבצע הרמה שתיצור מראה אסתטי של החזה תוך שימוש בגמישות הטבעית של החזה והיכולת שלו להתכווץ – החזה לאו דווקא ישתנה בצורתו אלא יהיה קטן ומורם יותר. הקטנת חזה באמצעות שאיבה מצריכה הזרקה של כמות קטנה מאוד של חומר הרדמה מקומי אל העור על מנת למנוע תחושת כאב ואי נוחות אצל המטופלת. לאחר מכן הרופא מחדיר צינורית בקוטר מאוד קטן ומבצע את שאיבת השומן מהשד.

הקטנת חזה אנכית

הקטנת חזה בשיטה אנכית מצריכה ביצוע חתך באזור עטרת השד וחתך נוסף שמתחיל בקצה התחתון של העטרה ומסתיים בקפל שמתחת לשד. שיטה זו יכולה לגרום לסימן באזור הניתוח ביחס להליך שמבוצע בשיטת שאיבת שומן אך הוא לרוב חבוי מתחת לשד. הקטנת חזה אנכית מתאימה למטופלות שזקוקות להקטנה יחסית קטנה או למטופלות שסובלות מצניחה של החזה ומבקשות לעצב מחדש ולהרים את החזה. באמצעות שיטה זו ניתן לבצע הסרה של רקמות שומן וגם בלוטות ולאחר תקופת ההחלמה, החזה נראה מורם, צר יותר וטבעי.

הקטנת חזה הפוכה

הקטנת חזה בשיטה זו גם כן גורמת ליותר סימנים ניתוחיים באזור הניתוח כיוון שהיא מצריכה ביצוע של שלושה חתכים. חתך אחד מבוצע סביב העטרה, חתך שני בקפל שמתחת לשד וחתך נוסף שמתחיל בעטרה ומסתיים בחלק התחתון של השד – את הצלקות ניתן כאמור להסתיר מתחת לשד. ניתוח הקטנת חזה הפוכה מיועדת למטופלות שזקוקות להקטנה משמעותית בגודל החזה או שסובלות מצניחה מהותית של החזה. באמצעות שיטה זו ניתן להסיר כמות גדולה יחסית של רקמות ולעצב מחדש באופן ניכר את החזה. חשוב לדעת ששיטה זו מצריכה זמן החלמה ארוך יותר.

הקטנת חזה שכוללת הרמת חזה

אצל מרבית המטופלות שמעוניינות לעבור הקטנת חזה, רוב הנפח שיש להוריד נמצא בחלק התחתון של השד. על מנת להביא לתוצאה של מחשוף אסתטי, יש לשלב את הקטנת החזה עם הליך הרמת חזה שבו יבצעו הרמה של השד הנפול וימקמו מחדש במידת הצורך את הפטמה כך שהחזה ייראה אסתטי וטבעי. קיימת גם אפשרות של הוספת שתלים שיאפשרו לעצב מחדש את השד ולתת לחלקו העליון מראה יותר מלא.  הרמת חזה ניתן לשלב עם כל סוגי השיטות שבהן משתמשים על מנע לבצע הקטנת חזה.

החלמה מניתוח הקטנת חזה

לאחר שהניתוח מסתיים, אזור החזה מכוסה בתחבושת ומלבישים על המטופלת חזייה מיוחדת שמחזיקה את החזה במקומו. הרופא לרוב מכניס צינור ניקוז קטן מתחת לכל זרוע על מנת למנוע הצטברות מיותרת של נוזלים ודם באזור. למטופלת יינתנו תרופות שיפחיתו את הסיכון להתפתחות של זיהום ומשככי כאבים. בשבוע הראשון שלאחר הניתוח תיתכן רגישות באזור החזה, יופיעו שטפי דם והחזה יהיה נפוח. גם בימים המטופלת תמשיך ללבוש חזייה מיוחדת שתתמוך בשדיים. המטופלת התבקש להימנע מפעילות גופנית במשך חודש עד חודשיים ואף להגיע לביקורת אצל הרופא המטפל מנת שיוכל לבחון את תהליך ההחלמה. חשוב לזכור שהצלקות באזור יתפוגגו ואף ייעלמו עם הזמן.

תוצאות ניתוח הקטנת חזה

ניתן לראות שינוי באופן מידי לאחר ניתוח הקטנת חזה, אך את התוצאות הסופיות לרוב ניתן יהיה לבחון רק לאחר מספר חודשים כאשר הנפיחות בחזה תרד לחלוטין. במידה והמטופלת תחווה הריון או שינויים קיצוניים במשקל הגוף, צורת החזה וגודלו יכולים להשתנות. מטופלות שסובלות מבעיות בריאותיות בגלל חזה גדול, יוכלו להבחין בתוצאות של ניתוח הקטנת חזה כבר בתקופה הראשונה שלאחר הניתוח כיוון שיחושו הקלה בתחושת הכאבים באזור הגב העליון, הכתפיים והצוואר.

שיטות להקטנת חזה

שיתוף: