השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

בצקת לאחר הזרקה – ממה היא נגרמת והאם נדרש טיפול?

עם מעבר השנים, העור מאבד מגמישותו, הפנים עשויות לסבול מאיבוד נפחים, קמטוטים מתחילים להופיע והעור מאבד מהזוהר הטבעי שלו. אחת הדרכים הטובות ביותר להשיב לפנים מראה צעיר יותר היא על ידי הזרקת חומצה היאלורונית. בעוד שמדובר על הליך מאוד נפוץ ומאוד בטוח עם תופעות לוואי מעטות, במקרים מסוימים יכולה להופיע בצקת – נפיחות חריגה. האם כל סוג של הזרקה יכול לגרום לבצקת? מתי בצקת לאחר הזרקה דורשת טיפול וכיצד מטפלים בתופעה?

האם כל סוג של הזרקה יכול לגרום לבצקת?

חומרי ההזרקה הנפוצים הם בוטוקס וחומצה היאלורונית. בצקת לאחר הזרקת בוטוקס היא תופעת לוואי נדירה ביותר. הזרקת חומצה היאלורונית גם היא לא צפויה לגרום לבצקת אך הדבר יכול להתרחש במקרים מסוימים. הסיבה להופעת בצקת לאחר הזרקת חומצה היאלורונית יכולה להיות תגובה של הגוף לחומר או הקצנה של נפיחות לאחר ההזרקה. הנפיחות לאחר הזרקת חומצה היאלורנית נפוצה יותר כאשר מוזרקת כמות גדולה יחסית של חומר, כאשר ישנה תגובה של המערכת החיסונית להזרקה או באזורים רגישים במיוחד למשל מסביב לעיניים.

האם כל נפיחות לאחר הזרקה היא בצקת?

נפיחות מסוימת לאחר הזרקה היא תופעת לוואי ידועה. במרבית האנשים היא תעבור ללא כל התערבות או טיפול לאחר כ-72 שעות. כמובן שישנם אנשים שלא יחוו כל נפיחות או נפיחות קלה בלבד שלא תפריע כלל לאסתטיקה הכללית או לתפקוד. אך אם הנפיחות לא יורדת לאחר 72 שעות, אם ישנה החמרה של הנפיחות או אם מופיעים סימנים אחרים או תחושה כללית שמשהו אינו כשורה יש לפנות אל הרופא. אם הנפיחות יורדת, אם אין אי נוחות ויש שיפור הרי שניתן להניח שתהליך ההחלמה וההתייצבות של האזור המטופל מתרחש כצפוי.

האם בצקת לאחר הזרקה דורשת טיפול?

אם מדובר בבצקת קלה שלא מפריעה מבחינה תפקודית או אסתטית אין חובה לטפל בה מכיוון שבמרבית המקרים הבצקת תעבור ללא כל התערבות לאחר מספר ימים עד שבועות (במקרים קיצוניים). עם זאת, במידה ואכן יש צורך לטפל בבצקת לרוב ניתן לעשות זאת. ראשית, אפשר בהחלט לנסות למזער את תופעת הלוואי בכללית של נפיחות בעזרת קומפרסים קרים לכ-10 דקות כל כמה שעות. שנית, אם הסיבה להופעת הבצקת היא הזרקה של חומר רב מידי אפשר לטפל באנטיהיסטמינים או תרופות אנטי דלקתיות. במקרים נדירים ביותר בהם הופעת הבצקת היא תוצאה של זיהום באזור ההזרקה הטיפול יהיה באנטיביוטיקה. בנוסף, חומצה היאלורונית אפשר למעשה "לבטל" על ידי הזרקת חומר ניגוד.

האם אפשר למנוע את הופעת הבצקת לאחר הזרקה?

כל אדם מגיב באופן שונה מעט לחומרי הזרקה ולכן קשה לדעת מראש מי יסבול מנפיחות חריגה או בצקת. חשוב מאוד לדווח לרופא על אלרגיות, תרופות קבועות או זמניות, מצבים רפואיים כרוניים או רגישויות כלשהן. אם הרופא סבור שהחומר המוצע עשוי לגרום לתגובה קיצונית הוא יציע פתרונות אחרים. בנוסף, טכניקות הזרקה לא נכונות, הזרקה על ידי מי שאינו כירורג פלסטי ואינו מחזיק בניסיון הדרוש לביצוע ההליך נכון עשויה לגרום להופעת בצקת לצד תופעות לוואי אחרות.

הדרך הטובה ביותר למזער את הופעתן של תופעות לוואי כמו בצקת לאחר הזרקה היא לעשות את ההליך אך ורק אצל מנתח פלסטי, מומחה לרפואה פלסטית, שמחזיק בידע והניסיון הדרוש הן להעריך את סיכויי ההצלחה של ההזרקה והן למזער את הסיכונים ותופעות הלוואי. פלסטיקאי מומחה ידע בדיוק היכן להזריק את החומר, כמה ממנו, את הסוג המדויק והמתאים ביותר וכמובן באיזו טכניקה להשתמש להשגת התוצאות הטובות ביותר עם מינימום תופעות לוואי.

בצקת לאחר הזרקה

שיתוף: