השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

הרמת עפעפיים, האם זה טיפול קוסמטי או רפואי?

עולם הרפואה הפלסטית אינו מוגבל רק לשיפור המראה החיצוני. הליכים רבים שמשמשים מנתחים פלסטיים משמשים גם ברפואה הכללית. דוגמא טובה לכך היא הרמת עפעפיים, ניתוח שיכול לשפר דרמטית את המראה של העיניים לצד טיפול בבעיה רפואית.

איך העפעפיים משפיעים על הפנים והמבט?

העיניים שלנו מביעות רגש, מצב רוח ולא מעט אותות חברתיים בין אם אנחנו שמים לב לכך או לא. עין פתוחה, גדולה, ללא נפיחות בעפעפיים העליונים או התחתונים משדרת מבע צעיר, פתוח ונעים. לאומת זאת, עפעף צנוח, נפוח ועין סגורה יכולה ליצור מראה עייף ומבוגר גם בנשים וגברים שאינם בגיל הזהב.

באילו מקרים עושים ניתוח הרמת עפעפיים?

מרבית המטופלים שעושים ניתוח הרמת עפעפיים נמצאים בעשור הרביעי ומעלה לחייהם. לרוב מדובר על ניתוח קוסמטי לשיפור מראה הפנים והמבע בשל רפיון העפעפיים, הצטברות שומן על העפעף ותחתיו והחלשות השרירים שמפעילים את העפעפיים, כל אלו יוצרים מראה עייף ומבוגר. המקרים הנפוצים בהם נעשית הרמת עפעפיים לצרכים קוסמטיים הם:

  • עפעפיים עליונים נפוחים במיוחד.
  • עפעף תחתון נפול.
  • ·        "שקיות" תחת העיניים.
  • עפעף תחתון נפול שגורם לחשיפת לובן העין.

המטרה של הניתוח במקרים אלו היא להשיג תוצאה אסתטית כמה שיותר, להחזיר לעיניים מראה פתוח יותר, צעיר יותר. בעזרת ניתוח הרמת עפעפיים אפשר ליצור מראה עין פחות עייף, יותר רענן ומבע פנים צעיר יותר. ניתן לשלב את הניתוח עם ניתוחים פלסטיים אחרים כגון מתיחת פנים או הרמת גבות ליצירת מראה פנים כללים מורם והדוק יותר.

מתי מדובר על צורך רפואי?

כאשר עפעף צנוח, כבד, כאשר מצטברת רקמת שומן ועור עודף בעפעף העליון אלו יכולים לגרום לא רק לבעיה אסתטית אלא לצמצום שדה הראייה. מקרים אלו מתרחשים בדרך כלל במטופלים מבוגרים או כאלו שעברו טראומה עינית שגרמה לצניחת העפעף בעין אחת או בשתיהן. צמצום שדה הראייה יכול להיות קל אך ישנם גם מקרים בהם העפעף הצנוח מפריע מאוד לראייה תקינה עד לשיבוש של ממש בשגרת החיים. בנוסף, יתכנו דלקות חוזרות בעיניים בשל מבנה לא תקין של העפעף, דמעת מוגברת ותופעות לוואי נוספות. במקרים אלו הרמת עפעפיים היא צורך רפואי לכל דבר ועניין. הניתוח נעשה ראשית על מנת להשיב למטופל את שדה הראייה התמלא והתקין. אך בהחלט ניתן לשלב בניתוח זה גם שיפור אסתטי.

ניתוח הרמת עפעפיים – למה לצפות?

הניתוח נעשה בדרך כלל בהרדמה בטשטוש (סדציה) או הרדמה מלאה ונמשך פחות משעתיים. הרמת עפעפיים נערכת בבית חולים בחדר ניתוח בתנאי אשפוז יום. כלומר, רוב המטופלים יוכלו לעבור את הניתוח במהלך שעות הבוקר ולהשתחרר לביתכם לאחר התאוששות קצרה. ניתן לעשות את הניתוח בעפעף העליון בלבד, בתחתון בלבד או בשניהם להשגת התוצאות הרצויות. מדובר על ניתוח בטוח למדי ושגרתי הכולל תופעות לוואי סטנדרטיות לאחר הליכים כירורגיים ושיעור סיבוכים נמוך. תופעות הלוואי הן נפיחות זמנית, "סימן כחול", כאב ואי נוחות למשך כשבוע. תופעות נדירות יותר כוללות עיינים יבשות, אובדן תחושה זמני, פגיעה זמנית בראייה וכדומה. מרבית המטופלים יכולים לחזור לשגרת חיים מתונה לאחר כמה ימי החלמה ושגרה מלאה לאחר כשבועיים עד חודש בהתאם להנחיות הרופא. את התוצאות אפשר לראות לאחר שהנפיחות הפוסט כירורגית יורדת והגוף מחלים – כחודש עד חודשיים לאחר הניתוח. תוצאות סופיות יראו לאחר כחצי שנה עד שנה, בתקופה זו צלקות מחלימות ומטשטשות ומראה העפעפיים מתייצב. עבור רוב המטופלים התוצאות קבועות לשארית חייהם.

הרמת עפעפיים

שיתוף: