השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

הרמת עפעפיים רפואי

לעיניים שלנו משמעות אסתטית גדולה מאוד. הן בולטות, הן הפוקוס של המבט והמראה שלהן יכול לשנות לחלוטין את המאזן האסתטי והנראות של הפנים. עיניים "עייפות" עם עפעף צנוח יכולות ליצור מראה חמור סבר, מבוגר ולא אטרקטיבי. הרמת עפעפיים היא אחד הפתרונות לעפעף צנוח. אך הצורך בניתוח הוא לא תמיד אסתטי לבדו. באילו מקרים הרמת עפעפיים היא גם צורך רפואי? האם יש הבדל בין הרמת עפעפיים רפואית לפלסטית?

באילו מקרים הרמת עפעפיים היא צורך רפואי?

עם השנים, העפעפיים שלנו נוטות לצנוח. מדובר בתופעה טבעית. אצל חלק מהאנשים, הצניחה תהייה קלה ולא תפריע מבחינה אסתטית או תפקודית. במקרים אחרים, הצניחה תהיה משמעותית ויכולה אפילו לפגוע בשדה הראייה, לתרום לריבוי דלקות עיניים, דמעת מוגברת ותופעות נוספות. במקרים חמורים, הצניחה יכולה להגביל את שדה הראייה ברמה המשבשת את שגרת החיים. הפתרון במקרים בהם ישנה צניחה משמעותית או חמורה של העפעפיים היא ניתוח להרמת עפעפיים.

מה ההבדל בין הרמת עפעפיים רפואית לקוסמטית?

ישנם שני הבדלים מרכזיים בין הרמת עפעפיים קוסמטית לרפואית:

  1. האזור המנותח – הרמת עפעפיים תחתונות נחשבת תמיד לניתוח קוסמטי ואילו הרמת עפעף עליון יכולה להיחשב גם לצורך רפואי.
  2. מטרות הניתוח – כאשר הצורך קוסמטי בלבד, הפוקוס של המנתח הוא על המראה של העפעפיים בלבד. כאשר הצורך הוא רפואי, ישנה חשיבות גדולה גם להרחבת שדה הראייה של המטופל על ידי הרמת העפעף.

בנוסף, כחלק מהכנה לניתוח הרמת עפעפיים רפואי יש צורך בבדיקת שדה ראייה בנוסף לבדיקות המקובלות לפני כל ניתוח קוסמטי וכל ניתוח בקרבת העין. מעבר לכך, מבחינת המטופל אין הבדל בין שני ההליכים. הרמת עפעפיים נעשית בדרך כלל תחת תנאים של אשפוז יום, לרוב תחת סדציה ללא צורך בהרדמה כללית. ההליך נמשך כשעתיים. תופעות הלוואי מעטות וכוללות אי נוחות, כאב, "סימן כחול" ונפיחות. אלו צפויות לעבור לאחר כשבוע עד שבועיים. השיפור בשדה הראייה כמעט מידי, תוצאות ראשוניות אפשר לראות לאחר כחודשיים ואת התוצאות הסופיות לאחר כחצי שנה עד שנה. בזמן זה הגוף מחלים, האזור מתייצב והסימנים הניתוחיים צפויים להיטשטש.

האם אפשר לשלב ניתוח קוסמטי בהרמת עפעפיים רפואית?

בהחלט, במיוחד כאשר המנתח הוא אכן מנתח פלסטי. בכל ניתוח שיש לו משמעות אסתטית המנתח ינסה ככל יכולתו לשמור על המראה הטבעי והנאה של האזור המנותח. במיוחד כאשר מדובר על אזורים כמו הפנים להם משמעות אסתטית רבה. עם זאת, כישוריו ויכולותיו של מנתח פלסטי גבוהות פי כמה וכמה בתחום זה. הרי זו התמחותו ולכך הוא מקדיש את חייו המקצועיים, הכשרתו וכישוריו. בכל ניתוח לו גם משמעות אסתטית עדיף לבחור במנתח פלסטי שיוכל הן לפתור את הבעיה הרפואית והן ליצור מראה אסתטי. בסוגי ניתוחים מסוימים מנחים פלסטיים לוקחים חלק בניתוח גם אם הם לא מבצעים את כולו. במקרה של הרמת עפעפיים המנתח הפלסטי יוכל במרבית המקרים, לעשות את כל ההליך בכוחות עצמו. הרמת עפעפיים היא ניתוח פלסטי שכיח מאוד ומנתח פלסטי מנוסה יוכל גם לתקן את הבעיה הגורמת לצמצום שדה הראייה וגם ליצור מאה עפעפיים מורם, צעיר יותר, עין פתוחה ונאה יותר.

האם קופת החולים מכסה ניתוח עפעפיים רפואי? האם חברת הביטוח?

מרבית הניתוחים הפלסטיים וההליכים הקוסמטיים לא מכוסים על ידי קופות החולים או הביטוחים הפרטיים. אך במקרים בהם אכן ישנו צורך רפואי, כמו בהרמת עפעפיים עליונות ייתכן שניתן להשיג מימון מקופת החולים או הביטוח הרפואי. חשוב לציין שניתוח עפעפיים עליון יכול להיחשב כצורך רפואי אך ניתוח עפעפיים תחתונות נחשב תמיד כצורך אסתטי בלבד ועל כן הוא אינו מכוסה ביטוחית.

שיתוף: