השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

חזה לא סימטרי בגיל ההתבגרות

עבור כל אישה, החזה משפיע על תחושת הנשיות, על הביטחון העצמי, על הדרך בה היא רואה את עצמה כמושכת ואסתטית. התפתחות החזה בגיל העשרה מבשרת את בואה של ההתבגרות עבור נערות – צורת החזה, גודלו, המיקום שלו ביחס לגוף ואפילו הסימטריה של השדיים הם מקור לבחינה עצמית וחלק בלתי נפרד מתהליך ההפיכה מילדה לנערה. עבור רוב הנערות, החזה יתפתח באופן תקין אך לעיתים אפשר לראות הבדלים משמעותיים בין השדיים. האם אפשר לתקן חזה לא סימטרי בגיל ההתבגרות? באיזה גיל אפשר לעבור ניתוח לתיקון החזה והאם הוא תמיד מומלץ?

מדוע החזה לא תמיד סימטרי בגיל ההתבגרות?

גיל ההתבגרות הוא תקופה של שינויים פיזיים גדולים עבור נערות, החל משינויים בצורת הגוף הכללית ופיזור השומן ועד לצמיחת החזה. עבור נערות רבות, צמיחת החזה תתחיל כבר בגילאי העשרה המוקדמים ותמשיך עד לגיל 17-18. במהלך זמן זה, החזה יקבל את צורתו ונפחו. האידיאל הוא כמובן חזה סימטרי ככל האפשר אך גוף האדם אינו סימטרי בצורה מושלמת וכך גם החזה הנשי – שינויים קלים בנפח החזה וצורתו, מיקום כל שד ביחס לגוף, צורת, גודל ומיקום הפטמות – כל אלו אינם זהים לחלוטין. עד לסיום גיל ההתבגרות, הבדלים אלו יכולים להיות משמעותיים אך הם אינם מהווים סיבה לדאגה שכן בדרך כלל, החזה מתייצב לקראת גיל 17-18 והופך לדי סימטרי אם כי כאמור, אין אישה עם חזה סימטרי לחלוטין.

האם כל אסימטריה של החזה צריכה תיקון?

כאמור, חזה לא סימטרי נחשב לנורמלי לחלוטין שכן אין שני אברי גוף מקבילים שהם זהים לגמרי. לכן, כל עוד לא מדובר בתופעה שמפריעה בצורה כלשהי ולא בולטת מאוד הרי שאין כל סיבה לתיקון. אך עבור נערות מסוימות, גם לאחר סיום גיל ההתבגרות החזה נותר לא סימטרי בצורה משמעותית ובולטת לעין. אסימטריה משמעותית עלולה להיות גורם לאי נוחות גופנית, הימנעות מאינטימיות, חוסר ביטחון עצמי, הימנעות מפעילויות כמו רחצה בים או בבריכה ואפילו להקשות על מציאת בגדים מחמיאים במיוחד חזיות וחולצות צמודות. כאשר חזה לא סימטרי מהווה קושי לנערה, מקשה עליה בהתנהלות היומיומית שלה, גורם לה לתחושת אי נוחות עם גופה ובאופן כללי אינו אסתטי בהחלט יש מקום לשקול ניתוח פלסטי לתיקון.

באיזה גיל אפשר לתקן חזה לא סימטרי?

מרבית הנערות יסיימו את גיל ההתבגרות בסביבות גיל 17-18. רק לאחר שהחזה סיים את התפתחותו ניתן לשקול תיקון שלו. הסיבה לכך כפולה. ראשית, במקרים רבים, כאשר שד אחד קטן יותר מהשני לאחר כמה שנים הוא "מדביק את הקצב" והחזה נראה מאוזן בסופו של דבר. שנית, ניתוח בכל איבר שטרם סיים את התפתחותו אינו מומלץ ממגוון סיבות ובעיקר כי אנו לא יודעים בדיוק כיצד המשך ההתפלות תשפיע על המראה שלו. מסיבות אלו, כירורגים פלסטיים לרוב לא ימליצו לתקן חזה לא סימטרי לפני סיום גיל ההתבגרות.

איך מתקנים חזה לא סימטרי?

השיטה בה הרופא בוחר לתיקון חזה לא סימטרי תלויה באופי האסימטריה. חוסר הסימטריה יכול להתבטא בהבדלי נפח וגודל בלבד אך גם במיקום הפטמות למשל, מיקום השדיים ביחס לגוף (לדוגמא שד גבוה יותר מהשני) וליקויים אחרים. הכלים העומדים לרשותו של הכירורג כוללים הרמת חזה, הקטנה של השד הגדול יותר או הגדלה של השד הקטן יותר. כמו כן, ניתן למקם מחדש פטמות ללא צורך להסירן בטכניקה המיועדת ספציפית למטרה זו.

איך מתבצע ניתוח לתיקון חזה לא סימטרי?

ניתוחים פלסטיים בחזה מתבצעים בבית חולים בחדר ניתוח ועל ידי רופא כירורג. זמן ומהלך הניתוח תלויים מאוד בשיטה שנבחרה לאור הצורך האסתטי של המטופלת. באופן כללי, נוכל לומר שהניתוח נמשך כשעה וכולל מניפולציה של רקמות השד והעור על ידי המנתח. המנתח יבצע חתך ניתוחי בהתאם לצורך במיקום נסתר ככל האפשר. המטרה היא להשיג את התוצאה הטובה ביותר עם מינימום סימן ניתוחי והתערבות. לאחר תום הניתוח, בדרך כלל ניתן לחזור הביתה למנוחה והחלמה כבר לאחר כמה שעות. ניתוחים פלסטיים בחזה נחשבים לקלים יחסית לניתוחים אחרים, ההחלמה הראשונית אורכת כחמישה עד עשרה ימים ואינה כרוכה באי נוחות יוצאת דופן. ניתוחים אלו נחשבים גם למאוד בטוחים, וודאי ובוודאי כשהם נעשים בחדר ניתוח בבית חולים ועל ידי כירורג פלסטי מנוסה.

חזה לא סימטרי בגיל ההתבגרות

תוך כמה זמן רואים תוצאות של ניתוח לתיקון אסימטריה בחזה?

אחד היתרונות של ניתוח לתיקון חזה לא סימטרי הוא העובדה שרואים שיפור כמעט מידית, במיוחד אם דובר על חוסר סימטריה משמעותי. את התוצאות הסופיות אפשר לראות אחרי כחודשיים עד ארבעה חודשים. במהלך זמן זה החזה "מתיישב" במיקום ומתייצב.

האם מומלץ לתקן חזה לא סימטרי כבר בגיל ההתבגרות או להמתין לאחר הריונות ולידות?

לאחר תקופת ההריונות והלידות החזה ישנה את צורתו ללא קשר לתיקון שנעשה לטיפול באסימטריה. אך עבור מי שהחזה שלה לא סימטרי בצורה משמעותית, מרגישה חוסר ביטחון בשל כך, לא מרוצה מהמראה של גופה, נמנעת מפעילויות ומתקשה למצוא בגדים מחמיאים מדובר על קושי ניכר שבהחלט כדאי לשקול לתקן מוקדם ככל האפשר. עבור נערות צעירות, הניתוח נעשה תוך שימור יכולת ההנקה ככל שניתן כך שאין מניעה לעשות אותו גם אם בהמשך יתוכנן הריון.

שיתוף: