השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

לכמה זמן מחזיק ניתוח הרמת גבות?

עור הפנים הופך להיות פחות גמיש לאורך השנים והחשיפה הממושכת לאור השמש מחלישה את העור וגורמת גם היא לנזקים. היחלשות השרירים והעור באזור הפנים מושכים את הגבות למטה ואז נוצרים קמטים באזור המצח ובין הגבות. תופעות אלה יכולות לגרום למראה לא אסתטי של הפנים ומעלות את הצורך בפתרון שישיב לפנים את המראה הצעיר ולשם כך נועדו ניתוחי הרמת גבות.

סוגי שיטות לבצע ניתוח הרמת גבות

ישנן שלוש טכניקות שבהן מנתחים משתמשים על מנת לבצע ניתוח הרמת גבות. הטכניקה הקלאסית נקראת הרמת מצח פתוחה והיא מצריכה ביצוע של חתך אחד ארוך בין האוזניים בחלק העליון של הראש. הרופא המנתח יכול לבחור לעשות חתך מאחורי קו השיער הקדמי במידה ולמטופלת יש מצח גבוה (אם למטופלת יש שיער ארוך, תידרש הסרה של השיער על מנת לאפשר למנתח לבצע את ההליך בצורה יעילה ובטוחה) – הארכת שיער לרוב תאפשר להסיר את הצלקות שייווצרו כתוצאה מהניתוח. טכניקה נוספת כוללת הרמה אנדוסקופית וביצוע של מספר חתכים קטנים שדרך אחד מהם המנתח מחדיר צינור דק ומיוחד שמחובר למצלמה אשר מאפשר לו לראות היטב את הרקמות והשרירים. מכשור נוסף מוכנס דרך חתך נוסף על מנת לבצע את השינויים המבוקשים. המנתח מבצע התאמות של הרקמות ומקבע אותם באמצעות תפרים או עוגנים זמניים וקבועים מתחת לעור. טכניקה זו נחשבת לפחות פולשנית כיוון שהחתכים יותר קטנים, זמן ההחלמה קצר יותר וההצטלקות היא יחסית מינימאלית. הטכניקה השלישית בה משתמשים על מנת לבצע הרמת גבות היא שילוב של שתי הטכניקות הראשונות – המנתח מבצע מספר חתכים קטנים אך מתמקד בהפחתה של קמטים בזויות של העיניים ופחות באזור מרכז המצח.

הערכות לניתוח הרמת גבות

ניתוח הרמת גבות מצריך הערכות והקפדה על הנחיות שניתנות למטופלת על ידי המנתח. ההערכות מצריכה למשל ממטופלות שמעשנות, להפסיק לעשן לפחות כחודש וחצי לפני הניתוח. הנחיות נוספות כוללות הגבלה של צריכת אלכוהול, הפסקה של נטילת תרופות כמו אספירין ואף כאמור להאריך שיער על מנת שניתן יהיה לכסות את הצלקות מהניתוח. המטופלת תתבקש לדאוג למלווה שיוכל להסיע אותה הביתה לאחר השחרור מבית החולים ואף לסייע לה בימים הראשונים שלאחר הניתוח.

הרמת גבות – זמן ההחלמה

סוג הניתוח והטכניקה בה משתמשים קובעים את משך זמן ההחלמה. מרבית הניתוחים של הרמת גבות מתבצעים כיום בשיטה אנדוסקופית שמצריכה רק מספר חתכים קטנים ובה זמן ההחלמה הוא יחסית קצר. לאחר כעשרה ימים ועד שבועיים ממועד הניתוח ניתן כבר לראות שיפור מהותי במראה של הפנים ואז המטופלים יכולים לחזור גם לשגרת חייהם. הריפוי המלא מסתיים לאחר כשלושה שבועות אך את התוצאות הסופיות של הניתוח ניתן לראות ולבחון רק לאחר מספר חודשים.

כמה זמן מחזיק ניתוח הרמת גבות?

למרות שמדובר בהליך כירורגי שמצריך זמן החלמה, התוצאות של ניתוח הרמת גבות מחזיק זמן רב יותר ביחס לטיפולים קוסמטיים אחרים כמו למשל זריקות בוטוקס. במקום לעבור מתיחת פנים מלאה, מטופלות רבות בוחרות באפשרות של ניתוח הרמת גבות כאשר רוב הבעיות הקוסמטיות נמצאות באזור העליון של הפנים שלהן. התוצאות של ניתוח הרמת גבות מחזיקות שנים רבות  – משך הזמן תלוי מושפע באופן ישיר משגרת טיפוח העור של המטופלת והקפדה שלה על חשיפה יחסית מינימאלית לאור השמש. לאורך השנים, העור מאבד מהגמישות שלו והשרירים יכולים לצנוח, אך לוקח זמן רב עד אשר ניתן לראות זאת ועד אשר עולה הצורך לעבור ניתוח הרמת גבות נוסף.

כמה זמן מחזיק ניתוח הרמת גבות

שיתוף: