השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

מה האפשרויות לתיקון חזה אסימטרי וטובולרי

ניתוחי חזה הם הליכים שבהם מבצעים שינוי במראה של החזה והם נעשים בגלל סיבות שונות. גם כאשר תיקוני חזה נעשים משיקולים קוסמטיים, ישנו אספקט נפשי שמושפע מכך. במקרים של חזה אסימטרי או טובולרי, ישנן מספר אפשרויות קיימות לביצוע התיקון.

מהו חזה אסימטרי?

אצל מרבית הנשים, שד אחד גדול יותר מהשני אך ישנם מקרים שבהם ההבדל בולט יותר למראה. כאשר ההבדל יותר מהותי ניתן להגדיר זאת כאסימטריה של השדיים. מצב זה יכול לגרום לנשים תחושה של מודעות עצמית וקושי בחשיפה כמו החלפת בגדים ליד נשים אחרות, לבישה של בגדי ים ועוד. אסימטריה חזה יכולה להיווצר בגלל גורמים שונים. לעיתים מדובר בגורם גנטי שבו ניתן כבר להבחין בשוני בצמיחת השדיים בגיל ההתבגרות, זרימת דם לא תקינה, שינויים הורמונאליים, ביוץ ואף הריון. ההבדל אשר ניתן להבחין בו במראה השד, בגודל או בצורת השד כאשר משווים ביניהם יכול להתרחש גם כאשר קיימת התפתחות יתר של השד בעקבות היפרטרופיה. סיבות נוספות לחזה אסימטרי יכולות להיות טראומה פיזית לשד, טיפולים הורמונאליים או הנקה. במרבית מן המקרים, ניתן לבצע תיקון חזה שישפר את המראה של השדיים.

כיצד מבצעים תיקון לחזה אסימטרי?

תיקון חזה אסימטרי מהווה פתרון עבור חוסר האחידות בשדיים והוא לרוב כולל ניתוח של הגדלה או הקטנה של אחד מהשדיים על מנת ליצור מראה אחיד. מדובר בהליך שיכול לשנות באופן מהותי את איכות חייהן של המטופלות. על מנת לעבור תיקון חזה אסימטרי באמצעות ניתוח, המטופלת צריכה להיות לפחות בגיל 18 עם שדיים מפותחים. ניתוח פלסטי היא החלטה מאוד חשובה ולכן חשוב המטופלת תהיה בעלת ציפיות מציאותיות מתוצאות ההליך.

הגדלת חזה לתיקון אסימטרי

חוסר הסימטריה ניתן לתיקון באמצעות שימוש בטכניקות שונות של הגדלת חזה. במידה והמטופלת מעוניינת לבצע הגדלה כוללת של השדיים או שמעוניינים לבצע התאמה של הגודל והצורה של החזה, ניתוח הגדלת חזה סטנדרטי יכול להתאים. הגדלת החזה כוללת לרוב גם שתלים וכאן קיימת האפשרות של בחירה בשתלי סיליקון שתלים שמלאים בתמיסת מלח. קיימת גם האפשרות של בחירה בשתלים של חזה עגול או שתלים שמדמים את המראה האנטומי של השד. כל אלה יוכלו לסייע בשיפור הסימטריה של השד. בכל מרפאה בה מבצעים הגדלות חזה, קיימת האפשרות של הדמיה שמוצגת למטופלת טרם הניתוח על מנת שתוכל לראות כיצד השדיים ייראו לאחר הניתוח.

הקטנת חזה לתיקון חזה אסימטרי

נשים שמעדיפות שגודל וצורת החזה יהיה קטן יותר, יכולות לבחור באפשרות של הקטנת חזה למטרת תיקון חזה אסימטרי. בניתוח זה, הרופא יבצע הסרה של רקמות בשניים השדיים באמצעות כריתה או שאיבה של שומן. על מנת לבצע זאת, המנתח יבצע חתך בשני השדיים ויסיר כמות גדולה יותר בשד הגדול על מנת לבצע התאמה בגודל בין השדיים.

הרמת חזה לתיקון חזה אסימטרי

במקרים שבהן חוסר הסימטריה נובע מצניחה קיצונית של אחד השדיים, האפשרות של הרמת חזה תהיה האופציה הטובה לתיקון האסימטריה. הסרה שלה עור הנפול והעודף מאחד השדיים מספיקה לעיתים על מנת לתת לחזה מראה סימטרי יותר. בדומה לכל ניתוח פנים שיכול להיעשות במספר דרכים, הליך הרמת החזה נעשה גם הוא באמצעות שימוש בטכניקות שונות, כאשר הטכניקה בה המנתח בוחר להשתמש מותאמת לגוף המטופלת. המטרה של הרמת החזה היא להסיר עודפי עור, להדק את רקמת השד ולתת תמיכה יציבה למתאר השד החדש שנוצר.

תיקון חזה אסימטרי וטובולרי

מהו חזה טובולרי?

חזה טובולרי הוא מצב שבו רקמות השד לא גדלות וצומחות באופן תקין במהלך גיל ההתבגרות. מצב זה נקרא גם בשם היפופלזיה של השד. חזה טובולרי אינו נחשב למצב מאוד שכיח אך הוא גם לא נדיר ונשים רבות בוחרות שלא לטפל בו. חזה טובולרי אינו מהווה איום ישיר על בריאות האישה אך ישנן מקרים שבהם זה יכול לגרום לקושי בהנקה. אבחנה של חזה טובולרי ניתנת על פי המראה של השדיים אשר חסרה בהם רקמת השד מכיוון אנכי ואופקי. חזה טובולרי מאובחן בפער בין השדיים של יותר מאחד וחצי ס"מ כאשר האזור שמסביב לפטמה נראה מכווץ. האזור של הארולה יכול  להיות מוגדל וקיימת אסימטריה בין השדיים. הצורה של שדיים היא לרוב עגולה, אך הצורה של חזה טובולרי היא לרוב אליפסית, מחודדת ואף מרובעת.

תיקון חזה טובולרי

תיקון חזה טובולרי יכול להיעשות באמצעות השתלה של שומן. מדובר בהליך שבו מסירים שומן מאזור אחר בגוף המטופלת ומשתילים אותו בשד על מנת להשיב את האיזון הסימטרי בין השדיים. זהו הליך שנחשב לפחות אינטנסיבי מבחינה כירורגית ביחס להליכים אחרים בהם משתמשים למטרת תיקון חזה טובולרי. קיימת האפשרות גם לבצע הרחבה של רקמות השד באמצעות שחרור החומר הסיבי שגורם לכיווץ של רקמת השד. ביצוע ההליך יאפשר לרקמת השד להתרחב באופן טבעי כך שהשד ייראה מלא יותר. אפשרות נוספת של תיקון חזה טובולרי היא הרמת חזה. באמצעות הסרה של עודפי עור, הידוק ועיגון מחדש של השד, הרמת החזה יכולה לשפר באופן מהותי את המראה של השד. קיימת גם האפשרות של הגדלת חזה במטרה לבצע תיקון חזה טובולרי. באמצעות השתלים, ניתן לבצע מילוי ושיפור של צורת השד והפחתה מהמראה ה"חרוטי" של חזה טובולרי. השתלים מגיעים במגוון גדלים וסוגים וניתן לבחור בסוג שיבטיח השגה של המראה הרצוי. ניתן גם לשלב הרמה והגדלת חזה על מנת לבצע תיקון חזה טובולרי עבור מקרים שבהם מעוניינים ליצור מראה מלא וטבעי יותר של השדיים. השילוב של השניים יאפשר הרמה של השד והוספת צורה ונפח שישפרו את המראה האסימטרי של השדיים.

שיתוף: