השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

מתי כדאי להתחיל בוטוקס?

נשים וגברים רבים מחפשים דרכים לשיפור מראה הפנים, הצערת העור, החלקת קמטים והחזרת המראה הצעיר והרענן. הזרקת בוטוקס היא דרך מצוינת לטיפול בקמטים המתאימה למרבית האנשים בגילאים מגוונים. אך מתי כדאי להתחיל בוטוקס? האם הטיפול יעיל בכל גיל?

מהו בוטוקס?

בוטוקס הוא השם המסחרי לחומר המופק מחיידק הבוטולינום. על ידי הזרקת כמות מדודה של החומר ניתן לגרום לרפיון שרירים בפנים, כאשר השריר רפוי קמטים הנוצרים מעליו נרפים והופכים מטושטשים יותר ופחות מודגשים. בוטוקס משפיע לכשלושה עד שישה חודשים עם השפעה מצטברת – ככל שמקפידים על הטיפולים ניתן לרווח אותם ולהסתפק במקרים מסוימים בשני טיפולים בשנה. בוטוקס כאמור הוא טיפול בהזרקה שנעשה על ידי רופא בלבד.

האם כדאי להשתמש בבוטוקס מתחת לגיל 30?

עקרונית ניתן לעשות טיפולי בוטוקס כבר מגיל 18 אך מתחת לגיל 30 בדרך כלל אין צורך בהזרקת בוטוקס אלא ניתן להסתפק בטיפולי פנים אחרים לשימור איכות העור. עם זאת, כאשר ישנה היסטוריה משפחתית של הופעת קמטים בגיל צעיר, כאשר קמטוטים מופיעים כבר בשנות ה-20 בהחלט אפשר לשקול הזרקת בוטוקס גם בגיל צעיר.

בוטוקס בגילאי ה-30

בגילאים אלו מרבית האנשים מתחילים לשים לב לקמטוטים עדינים ושינויים קלים באיכות העור. בגילאי ה-30 המטרה של טיפולי בוטוקס היא שימור המצב הקיים ומניעת התפתחותם של קמטים עמוקים בעתיד. בגילאים אלו מי שכבר סובל מקמטים עבים יוכל לראות שינוי משמעותי לטובה לאחר טיפולי בוטוקס שכן העור מגיב היטב, גמיש וצעיר יחסית. ישנן עדויות מהשנים האחרונות המצביעות על כך שגילאי ה-30 הם זמן טוב להתחיל שגרת טיפולי בוטוקס מכיוון שהדבר עשוי למנוע הופעתם של קמטים עמוקים בעתיד. עם זאת חשוב לזכור שכל מקרה לגופו ויש לקחת בחשבון היסטוריה משפחתית של הופעת קמטים בגיל צעיר, איכות העור ומראה הפנים. הדרך הטובה ביותר לדעת אם זה הנכון להתחיל טיפולי בוטוקס היא על ידי פניה אל פלסטיקאי שיבדוק את הפנים וייתן את המלצותיו.

בוטוקס בגילאי ה-40

הגיל הקלאסי לטיפולי בוטוקס הוא גיל 40, בשלב זה העור מתחיל לאבד מגמישותו וקמטים מתחילים להיות מודגשים יותר. את הקמטים האופייניים לגיל זה ניתן בדרך כלל לטשטש ולעדן בעזרת בוטוקס (באזורים המתאימים לכך) אם כי לא תמיד ניתן להעלימם לחלוטין. הקפדה על שגרת טיפולי בוטוקס יחד עם טיפולים קוסמטיים אחרים לריענון עור הפנים יכולה בהחלט ליצור שינוי משמעותי בגילאים אלו.

בוטוקס בגיל 50 ומעלה

בעשור החמישי לחיים הזרקת בוטוקס יכולה לתמוך בטשטוש קמטים אך סביר להניח שלא תעלים אותם לחלוטין. עם זאת, לבוטוקס השפעה מצטברת כך שמי שמקפיד על טיפולי בוטוקס מגילאים צעירים יותר יגיע לעשור החמישי לחיים עם קמטים רכים יותר ממילא וההשפעה של הבוטוקס תהיה משמעותית יותר. בגילאים אלו הפלסטיקאי יבחן את מצב העור ואופי הקמטים וימליץ על הטיפול הנכון להשגת מראה חלק יותר וצעיר יותר.

בוטוקס בשילוב הליכים פלסטיים מעל גיל 60 להשבת מראה רענן

בגילאים צעירים העור עדיין גמיש וניתן לראות תוצאות מצוינות בשימוש בבוטוקס בלבד. אך ככל שהגיל עולה העור מגיב פחות לטיפולי בוטוקס בלבד וייתכן שכדי להשיב את המראה הצעיר והרענן יהיה צורך בהליכים נוספים. כך למשל אפשר להשתמש בחומצה היאלורונית להשבת נפחים ומילוי קמטים עמוקים, עיצוב הפנים והחדרת חיות לעור. בגילאים אלו חשוב מאוד לנהל ציפיות מטיפולי הזרקות בלבד ועבור מרבית האנשים ייתכן שיהיה צורך בניתוח פלסטי כמו מתיחת פנים כדי להגיע לתוצאות דרמטיות.

מתי כדאי להתחיל בוטוקס

שיתוף: