השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

ניתוחים פלסטים בחורף

מטופלים רבים עוברים ניתוחים פלסטיים בגלל סיבות שונות. הנפוצה שבהן היא הרצון להעלות את הבטחון העצמי באמצעות שיפור קווי המתאר של הגוף והמראה החיצוני. ניתוחים פלסטיים פעמים רבות נקשרים גם לרצון של מטופלים  להראות טוב בחודשי הקיץ בבגדי הים, מכנסיים קצרים ושמלות קיץ. ניתוח פלסטי הוא תהליך שדורש כמה שלבים שכוללים תכנון, מועד הניתוח ותקופת ההחלמה שנמשכת לרוב כמה חודשים. על מנת להימנע מתהליך ההחלמה בחודשי הקיץ, ניתן לתזמן את מועד הניתוח במהלך החורף ולהעניק לגוף מספיק זמן להגיע להחלמה מלאה. כך המטופל יוכל ליהנות מפעילויות הקיץ השונות במקום לבלות אותם בהתאוששות מהניתוח הפלסטי.

מה הם ניתוחים פלסטיים?

ניתוחים פלסטיים הם הליכים כירורגיים שמעצבים מחדש אזורים שונים בגוף המטופל, משפרים את המראה החיצוני ומתקנים פגמים שונים ברקמות הפנים והגוף שנוצרו כתוצאה ממחלה, טראומה או פגם גנטי. ניתוחים פלסטיים יכולים לשפר את התפקוד הפיזי ולתרום לשיפור המראה החיצוני והם יכולים להתבצע כמעט בכל אזור הגוף. ניתוחים פלסטיים כוללים מתיחה של העור (באזורים שונים), העלמה של צלקות וכוויות, העלמה של כתמי לידה, הסרה של קעקועים, ניתוחי פנים מגוונים, טיפול בחך שסוע, שפה שסועה, טיפול בעיוות של אוזניים ובכל פגם גנטי מולד.

הצטלקות לאחר ההליך

צלקות הן חלק בלתי נפרד מכל הליך כירורגי שבמהלכו מבוצעים חתכים בעור. הצלקות שמופיעות בשלב הראשוני לאחר הניתוח הן לא אינדיקציה לאופן שבו ייראו בסוף התהליך כיוון שגם לאחר החלמת הפצע, הצלקות עדיין ייראו אדמומיות, מורמות מעל העור ונפוחות. לעיתים עוברות מספר שנים עד אשר לא ניתן להבחין בצלקות לגמרי אך החלק המשמעותי של ריפוי הצלקות מתבצע בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח. ניתוחים פלסטיים בחורף מאפשרים לצלקת מספיק זמן להחלים ולדהות לפני בוא הקיץ ומאפשרים לחשוף גם את אותם אזורים שבהם בוצעו הניתוחים. תזמון ניתוח פלסטי בחורף הוא אידיאלי במיוחד בניתוחים מסוג מתיחת בטן, שאיבת שומן והגדלת חזה.

ירידה בנפיחות לאורך זמן

בדומה למשך הזמן שלוקח לצלקות להחלים, כך גם הנפיחות באזור הניתוח. ברוב המקרים, לאחר ניתוחים פלסטיים, הנפיחות פוחתת לאחר מספר שבועות אך היא לרוב נעלמת רק לאחר מספר חודשים (כחצי שנה לאחר הניתוח). כל עוד האזור עדיין נפוח, קווי מתאר הגוף יהיו מטושטשים ולא ניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית של הניתוח הפלסטי. תכנון של הניתוח בחורף יאפשר לנפיחות להיעלם לחלוטין לפני הקיץ ויכין את הגוף לעונת בגדי הים. משך זמן ההחלמה מניתוח פלסטי הוא כשנה כאשר עיקר תהליך הריפוי והפחתת הנפיחות מתרחשים בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח ולכן תזמון ניתוח פלסטי בחורף יעניק למטופל זמן רב לפני שעליו ללבוש בגדים קצרים וחושפניים. המטופל גם יוכל לקחת חלק בפעילויות מים שונות שהן חלק בלתי נפרד מהקיץ כיוון שהחתכים מהניתוח כבר יחלימו לחלוטין. 

הימנעות מהשמש

החשיפה לשמש לאחר ניתוח פלסטי היא אסורה כיוון שהחוזק של קרני ה – UV עלול למנוע ריפוי תקין של החתכים שבוצעו בניתוח. ההמלצה למטופל היא להימנע מחשיפה ישירה לשמש במשך כמה שבועות לאחר ביצוע ההליך. כאשר מטופל בוחר לעבור ניתוח פלסטי בחורף, הימנעות מהשמש היא הרבה יותר פשוטה כיוון שהשמש מוסתרת מאחורי העננים. כאשר מטופל נאלץ בכל זאת לצאת מביתו (ובחוץ יש שמש חורפית), כדאי למרוח קרם הגנה על מנת לשמור על התוצאות החיוביות של תהליך הריפוי ולמנוע נזק כתוצאה מהחשיפה לשמש.

לבוש להסתרת הסימנים של הניתוח

הליכים כירורגיים לרוב כוללים ביצוע חתכים ותפרים, הופעה של שטפי דם וסימנים נוספים שניתן באמצעותם לזהות בקלות שהמטופל עבור ניתוח פלסטי. ניתוח בימי החורף מאפשרים למטופל שלא לחשוף את הניתוח שעבר כיוון שלבישת בגדים ארוכים מסתירה את כל הסימנים הקיימים. גם כאשר המטופל מתבקש ללבוש בגד דחיסה, ניתן ללבוש בגדי חורף חמים מעליהם. הטמפרטורות הקרות במהלך החורף יקלו גם על לבישת בגדי הדחיסה (לעומת חודשי הקיץ שבהם הטמפרטורות הגבוהות הופכות את התהליך לפחות נעים).

החלמה בבית

עבור מרבית המטופלים, חודשי הקיץ הם תקופה שבהם ניתן לעסוק בחוץ בפעילויות שונות. לעומת זאת, מזג אוויר קר וחורפי הוא הזמן המושלם להתאוששות מניתוח. מרבית מן הניתוחים גם מונעים מהמטופל לבצע פעילות גופנית מאומצת בחודש – חודשיים הראשונים שלאחר הניתוח. ניתוח פלסטי בחודשי הקיץ עבור מטופלים שנוהגים לעסוק בפעילות ספורטיבית יימנע מהם לעסוק בפעילות האהובה עליהם למשך מספר חודשים. תזמון הניתוח בחורף יאפשר תהליך התאוששות והחלמה שלאחריה המטופל יוכל לחדש את הפעילות הגופנית עם בואו של הקיץ.

ניתוחי פנים בחורף

תכנון מראש של הניתוח

מטופל ששוקל לעבור ניתוח פלסטי צריך לעבור תהליך שמצריך בדיקות שונות ופגישות עם המנתח. תכנון מראש יאפשר גמישות בקביעת המועד של הניתוח ויימנע את האפשרות של לו"ז של המנתח שכבר נתפס על ידי מטופלים אחרים. ככל שחודשי הקיץ יהיו קרובים יותר, כך מספר האנשים שמעוניינים לעבור ניתוח פלסטי ולתזמן אותו לחודשי החורף יגדל ולכן ברגע שהמטופל מחליט לעבור ניתוח פלסטי, עליו לגשת בהקדם אל מנתח, לדון באפשרויות העומדות בפניו ולאחר מכן לקבוע תאריך לניתוח. במקרים שבהם מתוכנן ניתוח פלסטי בהיקפים רחבים יותר (אזורים רבים בגוף), תידרש תקופת החלמה ארוכה יותר ויש לקחת זאת בחשבון כאשר קובעים מועד לניתוח על מנת שניתן יהיה לוודא שתקופת ההתאוששות וההחלמה של המטופל תסתיים עד לבואו של הקיץ. חשוב לציין שהזמן הנכון ביותר לניתוח פלסטי הוא כאשר המטופל מרגיש בטוח שזהו ההליך הנכון עבורו ולאחר בחירה במנתח פלסטי אמין ומקצועי שיבצע את הניתוח אך אין ספק שתזמון הניתוח בזמן החורף מעניק יתרונות על ניתוח פלסטי שנערך בקיץ.

שיתוף: