השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

ניתוח גומות חן

גומות חן הן תוצאה של פתח קטן בשריר בלחי ולמרות שמדובר בתכונה תורשתית, ניתן ליצור גומת חן באמצעות הליך כירורגי. למרות שלכאורה מדובר בפגם בשריר הפנים, בתרבויות רבות גומות חן נחשבות תכונה מאוד מושכת. גומות חן מהוות סימן של נעורים ויופי ומדגישות את החיוך. גומות חן עשויות להיעלם או להיראות פחות עמוקות לאורך השנים והמראה שלהן גם מושפע משינויים בעורף בשרירים ובמשקל הגוף.

ניתוח לגומות

ניתוח לגומות חן בסנטר

גומות חן בסנטר היא תכונה גנטית ויש שרואים בהן כסימן ליופי. הופעה של גומות חן בסנטר היא לרוב גנטית, והיא נוצרת לפני הלידה. גומת חן בסנטר מופיעה כאשר שני הצדדים של הלסת התחתונה של העובר לא מתמזגים לחלוטין בזמן ההיריון. ניתוח לגומות חן בסנטר ניתן לבצע כאשר המטופל מעוניין להוסיף או להסיר את גומת החן. הליך זה שנקרא מנטופלסטיקה כולל סיכונים שחשוב להבינם טרם ביצוע הניתוח.

ניתוח להוספה או הסרת גומת חן בסנטר

ניתוח להסרת גומת חן בסנטר נעשה באמצעות שימוש בשתל שנועד למלא את הגומה. לפני הניתוח, הרופא המנתח יבצע בדיקות פיזיות על מנת לקבוע את צורת השתל שמתאימה ביותר למראה שהמטופל מעוניין בו. לאחר הניתוח, אזור הסנטר יהיה נפוח וניתן יהיה לראות את התוצאות הסופיות של הסנטר החדש רק לאחר מספר חודשים מיום הניתוח. ניתוח להוספת גומת חן בסנטר אינו מצריך שימוש בשתלים. במהלך הטיפול, המנתח מבצע הסרה של חלק מהרקמה הרכה מתחת לעור היכן שמעוניינים למקם את הגומה. ההסרה מתבצעת לרוב באמצעות שאיבת שומן או בשיטת כירורגית מסורתית. במידה ואין מספיק רקמה מסביב לגומה, המנתח יצטרך להסיר חלק מהעצם באמצעות מכשיר חיתוך קטן שמוחדר דרך הפה. בדומה להליך הסרת גומות חן הסנטר, תהליך ההחלמה יכול לקת מספר חודשים עד שניתן יהיה לראות את גומת החן שהתווספה לסנטר.

הכנה והחלמה

ניתוח מנטופלסטי נחשב למאוד בטוח אך ישנם סיכונים בין אם מדובר בהסרה או הוספה של גומת חן בסנטר. סיכונים אלה כוללים הידבקות, נפיחות, הצטלקות, הידבקות וקבלת תוצאות לא רצויות בתום תהליך ההחלמה. ניתן להפחית את הסיכונים באמצעות הימנעות מעישון, שימוש בסמים או אלכוהול, דיווח לרופא המנתח על מצב רפואי קיים כמו סכרת, לחץ דם גבוה ומחלה בריאות או בכליות. הרופא המנתח יבחר בטכניקה המתאימה ביותר בהתאם לסוג הניתוח שנבחר. חשוב להיערך לתקופת החלמה ארוכה שמשתנה בין מטופלים – זמן ההתאוששות יכול להיות מהיר או איטי בהתאם למצב בריאותו הכללית של המטופל ולסוג הניתוח שעבר. אם לאורך תהליך ההחלמה המטופל מרגיש שהסנטר אינו מתרפא כראוי, עליו ליצור קשר עם המנתח שיוודא שלא מתפתח זיהום ויבצע התאמות במידת הצורך.

ניתוח לגומות חן בלחי

ניתוח לגומות חן בלחי הוא ניתוח פלסטי שבאמצעותו ניתן ליצור את השקעים שמתרחשים בזמן שאנחנו מחייכים. גומות חן לרוב ממוקמות בחלק התחתון של הלחיים ומרבית האנשים אינם נולדים איתם. גומות חן בלחי הן לרוב גנטיות והן נגרמות מחריצים בדרמיס בשרירי הפנים העמוקים יותר. לאורך השנים מספר הניתוחים ליצירת גומות חן בלחיים רק גדל כיוון שהן נחשבות בתרבויות מסוימות כסימן למזל וליופי. 

מהלך הניתוח

ניתוח לגומות חן בלחי יכול להתבצע תחת הרדמה מקומית ואינו מצריך אשפוז בבית חולים. הניתוח יחל במריחה של חומר הרדמה מקומי על העור על מנת שהמטופל לא יחווה תחושת כאב או אי נוחות במהלך הניתוח. לחומר ההרדמה לוקח כעשר דקות להשפיע ולאחר מכן הרופא המנתח ישתמש במכשור מיוחד על מנת ליצור באופן ידני גומה באורך של כשניים עד שלושה מילימטרים בעור. כמות קטנה יחסית של שריר ושומן מוסרת על מנת ליצור את הגומה. לאחר מכן הרופא ימקם תפר מצד אחד של שריר הלחיים לצד השני ויבצע קשירה על מנת להציב את הגומה באופן קבוע.

החלמה מניתוח גומות חן בלחי

החלמה מניתוח לגומות חן בלחי היא יחסית קצרה ובתום ההליך המטופל משוחרר הביתה. האזור בו בוצע הניתוח יהיה מעט נפוח וניתן להשתמש בקומפרסים קרים על מנת להפחית את הנפיחות שתחלוף לאחר מספר ימים. מרבית המטופלים יכולים לחזור לשגרת חייהם – לעבודה, ללימודים או לכל פעילות אחרת לאחר כיומיים מיום הניתוח. המטופל יתבקש לחזור לפגישת ביקורת לאחר מספר שבועות על מנת שהמנתח יוכל לוודא שההליך הסתיים בהצלחה. לניתוח גומות חן בלחי יכולים להיות סיבוכים (מאוד נדירים) כמו הידבקות, הצטלקות או נזק לעצבים בפנים. במידה ונוצר דימום או נזילה באזור הניתוח, על המטופל לפנות לרופא המנתח על מנת שניתן יהיה לוודא שלא מתפתח זיהום. קיימת אפשרות גם של הופעת צלקות אך מדובר בתופעות לוואי מאוד נדירה של ניתוח גומות חן בלחי. יש לקחת בחשבון גם את האפשרות שתוצאות הניתוח לא ימצאו חן בעיני המטופל אך מדובר בהליך שקשה מאוד לשנות את השפעותיו.

ניתוח גומות חן

שיתוף: