השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

ניתוח מתיחת בטן אחרי לידה

היריון ולידה הן חוויות מרגשות, ממלאות חיים ומיוחדות עבור נשים. אך למרות שמדובר בתקופה נפלאה יש לה גם השלכות גופניות ונשים רבות מגלות שהגוף שלהם פשוט לא חוזר למצבו טרום הלידה לא משנה כמה מאמצים הן עושות. האזור שמושפע יותר מכל היא כמובן הבטן. מדוע הבטן רפויה אחרי לידה? מתי ניתן לעבור ניתוח מתיחת בטן אחרי לידה?

למה הבטן רפויה אחרי לידה?

הבטן הנשית עוברת שינויים רבים בעקבות ההיריון, התרחבות הרחם והרקמות הסמוכות לה, החלשות השרירים לאחר הלידה, עליה וירידה במשקל וסיבות נוספות כגון ניתוח קיסרי שפוגע בשרירי הבטן. נשים רבות מגלות שאחרי הלידה, וגם פרק זמן ארוך אחריה, הבטן לא חוזרת למיקום ולממדים שלפני ההיריון. פעילות גופנית ממוקדת ושמירה על תזונה מאוזנת גם הם לא תמיד מצליחים להחזיר את הבטן למצבה טרום הלידה. הדבר בולט במיוחד בנשים שעברו מספר הריונות ולידות כאשר כל היריון מוסיף למראה הבטן הרופפת.

מהו העיתוי הנכון לניתוח מתיחת בטן אחרי לידה?

ניתוח מתיחת בטן אחרי לידה מומלץ לנשים שסיימו את שלב ההריונות והלידות ורוצות להחזיר לעצמן מראה בטן מוצקה ושטוחה יותר. ניתן לעבור מתיחת בטן גם בין הריונות אך הדבר פחות מומלץ מחשש לפגיעה בשרירי הבטן בעקבות התרחבות מחדש בזמן היריון. לכן, הזמן הנכון ביותר הוא לאחר שאין כוונה להיכנס שוב להיריון. ניתן לעבור מתיחת בטן כחצי שנה לאחר הלידה האחרונה אך עדיף להמתין מעט יותר, כשנה, ולאפשר לגוף להתאושש מחוויית ההיריון והלידה. כמו כן, עדיף לסיים את שלב ההנקה טרם כל הליך כירורגי. נוכל אם כך לומר שהעיתוי הטוב ביותר למתיחת בטן לנשים הוא לאחר סיום שלב ההריונות ולאחר סיום ההנקה האחרונה.

איך עושים ניתוח מתיחת בטן אחרי לידה?

ישנם שני סוגים עיקריים של מתיחת בטן לנשים. הראשון הוא מתיחה "קטנה" המתאפשרת בנשים להן מעט עודפי עור ושומן באזור שבין הטבור למפשעה. הסוג השני הוא מתיחת בטן מלאה הנעשית כאשר ישנם עודפים משמעותיים יותר הנמצאים גם מעל הטבור. בסוג זה של ניתוח מפרידים בין הטבור לבין העור, העור נמתח ולבסוף התבור מחובר חזרה. ניתן בהחלט לשלב בין מתיחת בטן לשאיבת שומן לקבלת תוצאות משמעותיות יותר. במקרים בהם ישנו שילוב של היפרדות שרירי הבטן או בקע אפשר לשלב ניתוח למתיחת בטן יחד עם ניתוח לתיקון בעיות אלו. חשוב לזכור שלכל אישה אנטומיה ספציפית, לכן סוג הניתוח והטכניקה שהרופא הכירורג בוחר היא אינדיבידואלית לכל מטופלת. 

מהי תקופת ההחלמה?

מתיחת בטן נחשבת לניתוח עם החלמה ארוכה יחסית, מספר שבועות עד לחזרה מלאה לשגרת החיים. כמובן שככל שהיקף הניתוח קטן יותר כך ההחלמה מורכבת פחות. הרופא יספק הוראות לטיפול בחתך הניתוחי למזעור צלקת (שתופיע באופן בלתי נמנע), היגיינה והתנהלות לאחר הניתוח. חשוב לפעול לפי הוראות הרופא כולל נטילת תרופות אם נרשמו, חבישת בגד לחץ והימנעות מפעילות גופנית אפילו קלה עד לאישור מן הרופא.

מתי רואים את התוצאות הסופיות?

במרבית המקרים, את התוצאות הסופיות רואים רק לאחר מספר חודשים. בתקופה זו הגוף מחלים, האזור מתייצב והנפיחות לאחר הניתוח יורדת. הסימן הניתוחי אמנם מוסתר ככל הניתן בקפלי הגוף הטבעיים אך היווצרותה של צלקת היא תופעה בלתי נמנעת. במהלך כ-18 חודשים לאחר הניתוח הצלקת מתייצבת ומתבהרת ואפשר לראות את המראה הסופי שלה. כל עוד המטופלת שומרת על משקל גוף תקין ובריאות כללית טובה, אפשר ליהנות מהתוצאות של מתיחת בטן לשנים רבות.

ניתוח מתיחת בטן אחרי לידה

שיתוף: