השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

עיצוב קו לסת

ניתוח קו הלסת הוא הליך כירורגי שבאמצעותו ניתן לעצב מחדש את הלסת והסנטר. הניתוח מאפשר לשפר את המראה של הלסת, להגדיר מחדש את המבנה שלה ואף להקטין את גודל העצם על מנת להעניק לסנטר מראה יותר צר. ניתוח עיצוב קו לסת יכול לסייע גם במקרים שבהם הלסת והשיניים לא מתפקדים כראוי או שהמבנה שלהם גורם לכאבים ומעוניינים לבצע יישור של השיניים. מטופלים שאינם מרוצים מהמראה של הלסת שלהם הם מועמדים לניתוח עיצוב קו לסת רק לאחר שהגיעו לגיל הבגרות כיוון שעד אז, מבנה הלסת משתנה.

מהו מהלך הניתוח לעיצוב קו לסת?

ניתוח עיצוב קו לסת יכול לכלול הקטנה של העצם במטרה ליצור מראה צר יותר הלסת. ניתוח זה מתמקד בחלק האחורי של הלסת שנמצא ליד האוזניים ובאמצעותו ניתן גם להחליק בליטות שקיימות בלסת וליצור מראה יותר רזה. אפשרות נוספת היא עיצוב קו לסת באמצעות ניתוח השתלת סנטר אשר כולל התאמה של שתל מסביב לסנטר על מנת להעניק ללסת מראה חד ובולט יותר. ניתוח עיצוב קו לסת נעשה תחת הרדמה כללית והחתכים שנעשים במהלך הניתוח הם בתוך הפה על מנת להימנע מצלקות בולטות. במידה ומדובר בניתוח שמטרתו ליישר את הלסת והשיניים, יתבצע חתך בלסת והיא תמוקם מחדש במיקום יותר סימטרי ואסתטי. הניתוח יכול לכלול גם שימוש בברגים, גומיות, חוטים ואף לוחות עצם זעירות על מנת לוודא שהלסת מאובטחת במקומה – הברגים יישארו באופן קבוע בלסת ולאורך זמן ישתלבו בתוכה. במידה והניתוח נעשה למטרת הקטנת לסת, המנתח יבצע חתך קטן בתוך הפה באזור שבין הלחיים לחניכיים. לאחר מכן, המנתח יבצע הסרה של חלק מהעצם באמצעות מכשור מיוחד או לייזר. הניתוח יכול להתבצע על הלסת העליונה, התחתונה או שתיהן בהתאם לצורך.

האם ישנן תופעות לוואי לניתוח?

ניתוח עיצוב קו לסת יכול לעורר תופעות לוואי כמו תחושת כאב, שטפי דם, כאב ראש בעקבות ההרדמה הכללית, נפיחות באזור הניתוח, התפתחות של דלקת ואף דימום מהפה. תופעות הלוואי יכולות לכלול גם ריפוי לא סימטרי ולא אחיד של הלסת ואף נזק לעצבים שיבוא לידי ביטוי בחוסר תחושה בשפה העליונה או התחתונה. לעיתים רחוקות, מתפתחות תופעות לוואי אשר מצריכות פנייה של המטופל לקבלת טיפול רפואי כיוון שהן יכולות להצביע על זיהום שמתפתח. תופעות לוואי אלה יכולות לכלול עלייה בחום הגוף, תחושות של בחילה וסחרחורות והפרשות בגוון ירקרק או צהוב מהחתכים שבוצעו במהלך הניתוח.

מהו תהליך ההחלמה? מתי רואים תוצאות?

החלמה לאחר ניתוח עיצוב קו לסת יכולה להימשך מספר שבועות שבמהלכן הפנים יהיו נפוחות והמטופל עלול לחוש תחושת כאב ואי נוחות. ניתן ליטול משככי כאבים על מנת להקל על תהליך ההתאוששות. המטופל יתבקש לשים בגד דחיסה סביב הסנטר, הלסת והצוואר על מנת לוודא שהחתכים מתרפאים כראוי. הנפיחות בפנים לרוב תפחת לאחר כשבוע מהניתוח אך יידרשו מספר חודשי החלמה עד אשר יהיה ניתן לראות את התוצאות הסופיות של הניתוח. המטופל יתבקש להגיע אל המנתח לפגישות מעקב על מנת לוודא שההחלמה מתקדמת בקצב טוב.

עיצוב קו לסת וסימנים ניתוחיים

כיוון שמרבית החתכים מבוצעים בתוך הפה, לא ניתן להבחין בהם אך במידה והניתוח כלל מיקום מחדש של קו הלסת, המנתח יעשה שימוש בברגים על מנת לוודא שהלסת לא תוכל לזוז ממקומה. במידה ומדובר בהגדלת סנטר, הניתוח עלול להצריך ״השאלה״ של עצם מאזור אחר בגוף (לרוב יילקח מהירך) ואז החתכים באזור שממנו הושאלה העצם יהיו גלויים. ניתוח להרמת צוואר גם כן יהיה מלווה בסימנים ניתוחיים אך אלו ממוקמים מאחורי האוזניים ואינם בולטים.

עיצוב קו לסת

שיתוף: