השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שאיבת שומן או מתיחת בטן – איך לבחור את הניתוח המתאים עבורי?

כשאנו צעירים, שריר הבטן שלנו, העור ורקמות החיבור מוצקים, מתוחים ונראים נהדר. ככל שהשנים עוברות אנו עשויים לגלות שתנודות במשקל הגוף, הריונות ולידות, ניתוחים (כמו ניתוח קיסרי למשל), התרופפות העור ואיבוד הגמישות שלו והיעדר פעילות גופנית מתאימה גורמים לבטן להיראות פחות אטרקטיבית. גנטיקה, שינויים גופניים והורמונליים והחלשות הרקמות עם הגיל עלולים לגרום למראה בטן תפוחה או לא מוצקה. עבור אנשים רבים, גם שמירה על תזונה מאוזנת ומשקל תקין ושגרת פעילות גופנית לא עוזרים לשמור על מראה בטן שטוחה ונאה. למרבה המזל, לרפואה הפלסטית ישנם שני פתרונות מצוינים בדמות שאיבת שומן ומתיחת בטן. מהי שאיבת שומן? מהי מתיחת בטן ומה ההבדלים ביניהם?

מהי שאיבת שומן ואיך היא מבוצעת?

המטרה של איבת שומן פשוטה – לסלק שומן עיקש ממקום ספציפי. מכיוון שתאי השומן בגופנו לא נעלמים אך פעם קשה מאוד להיפטר משומן עיקש במיוחד באזורים כמו הבטן, הזרועות, הירכיים והגב. פעילות גופנית ומשקל גוף תקין לאו דווקא מצליחים להשפיע על מצבורי שומן עיקשים במיוחד. על ידי שאיבת השומן מחוץ לגוף המנתח יכול לעצב את האזור ולגרום לו להיראות מוצק יותר.

לרוב, שאיבת שומן מבוצעת בהרדמה מקומית למעט באזורים נרחבים הדורשים הרדמה כללית. הרופא מבצע חתך קטן דרכו מוחדרת צינורית (קנולה) המחוברת למכונה השואבת את השומן מחוץ לגוף. ניתן לשאוב לא יותר מ-4 ליטרים של שומן בבת אחת ולרוב, שואבים אף פחות מזה כדי להימנע מסיבוכים של שאיבה מוגזמת. בתום ההליך ולאחר השגחה קצרה המטופל יכול לשוב לביתו.

למי מתאים לעבור שאיבת שומן?

שאיבת שומן מתאימה למי שמשקל גופו תקין ונמצא בבריאות טובה. מכיוון שלא ניתן לשאוב כמות גדולה של שומן שאיבת שומן אינה תחליף לירידה במשקל, המטרה שלה היא לעצב את הגוף בלבד. המועמד האידיאלי הוא מי שלא סובל מעודפי עור בבטן אלא רק משכבת שומן עיקשת במיוחד שלא מגיבה לא לדיאטה ולא לפעילות גופנית.

מהי מתיחת בטן ואיך היא מבוצעת?

בעוד ששאיבת שומן נחשבת להליך "קטן" ולא מורכב ברפואה הפלסטית, מתיחת בטן היא ניתוח לכל דבר ועניין. המטרה של מתיחת בטן כשמה היא – למתוח את השרירים והעור ולשוות לבטן מראה מורם ואסתטי יותר.

הניתוח נעשה בהרדמה מלאה בחדר ניתוח. במהלך הניתוח הרופא מסיר עודפי שומן, מותח את העור ומשקם את שרירי הבטן. ישנן מספר טכניקות לביצוע מתיחת בטן החל ממתיחה קלה של העור בלבד ועד למתיחת בטן בשילוב תיקון בקע טבורי, שיקום שרירי הבטן לאחר ניתוח קיסרי, שילוב של מתיחת בטן עם הרמת חזה ועוד. בתום הניתוח, במרבית המקרים יש להישאר להשגחה של 24 שעות.

למי מיועד ניתוח מתיחת בטן?

מתיחת בטן מתאימה למי שנמצא במשקל גוף תקין עד לבינוני עם רפיון עור ושרירים באזור הבטן ומבקש לעבור הליך עם תוצאות דרמטיות יותר משאיבת שומן.

5 הבדלים מהותיים בין שאיבת שומן למתיחת בטן

הסימן הניתוחי

מכיוון ששאיבת שומן מבוצעת בעזרת צינורית דקה, החתך הניתוחי והצלקת שנוצרת אחריו קטנה מאוד עד בלתי מורגשת. לאומת זאת, מתיחת בטן כוללת סימן ניתוחי נרחב יותר. כמובן שהמנתח הפלסטי עושה כל שביכולתו כדי להסתיר את הסימן בקימורים הטבעיים של הגוף (קו הביקיני למשל) וטכניקות כירורגיות מתקדמות אכן מאפשרות כיום למזער את הופעתן של צלקות לאחר הניתוח.

הרדמה

שאיבת שומן ניתן לבצע במקרים רבים בהרדמה מקומית בלבד ולכן היא גם נחשבת להליך פשוט למדי. לאומת זאת, מתיחת בטן תעשה תמיד תחת הרדמה מלאה בבית חולים ובנוכחות של מרדים.

החלמה ותופעות לוואי

שאיבת שומן ומתיחת בטן עשויות לגרום למספר תופעות לוואי כמו כאב ואי נוחות, שטף דם (סימן כחול), בצקת ונפיחות. כל אלו הן כמובן תגובות טבעיות של גופנו להליך כירורגי והן עוברות גם ללא התערבות כלשהי לאחר זמן מה. ההבדל הגדול נעוץ בפרק הזמן הדרוש להחלמה. בעוד שהחלמה משאיבת שומן אורכת כשבוע שאחריו ניתן לחזור לשגרת החיים ללא חשש, שאיבת שומן דורשת זמן החלמה ארוך יותר – לפחות שבועיים. במהלך תקופת ההחלמה אין בצע כל פעילות גופנית גם לא קלה ביותר, מומלץ לא לחזור לעבודה ולהישאר בבית ולנוח. בנוסף, תופעות הלוואי של שאיבת שומן קלות יותר בעוצמתן מאשר לאחר שאיבת שומן.

תוצאות

ניתוח שאיבת שומן מיועד מלכתחילה למי שזקוק לפתרון מורכב יותר מאשר הסרה של שכבת שומן קלה באזור הבטן ולכן, התוצאות של מתיחת בטן דרמטיות ומשמעותיות יותר מאלו של שאיבת שומן. בעזרת מתיחת בטן אפשר לעצב מחדש את כל מבנה הבטן כולל מיקום הטבור, בקע, רפיון שרירים ועודפי שומן.

מחיר

עלותה של שאיבת שומן בבטן קטנה הרבה יותר מזו של מתיחת בטן. הסיבה למחיר הגבוה יותר של מתיחת בטן היא כמובן מורכבות ההליך, הצורך בחדר ניתוח והרדמה כללית, אשפוז להשגחה וכמובן – מומחיות הרופא המנתח. מתיחת בטן דורשת מיומנות וניסיון רב מן הרופא, שימוש בטכניקות מתקדמות וציוד מודרני כדי להגיע לתוצאה מצוינת.

שאיבת שומן או מתיחת בטן

איך בוחרים בין שאיבת שומן למתיחת בטן?

כפי שראינו, ישנם מספר הבדלים מהותיים בין שאיבת שומן למתיחת בטן הן מבחינת התאמת הניתוח לנתוני המטופל והן מבחינת החלמה, הסימן הניתוחי והתוצאות הרצויות. הבחירה בין שאיבת שומן למתיחת בטן תלויה רבות במבנה האנטומי והנתונים הגופניים של כל מטופל וחשוב מכך – התוצאה הרצויה.

בסופו של דבר, המטרה של כל ניתוח קוסמטי היא להגיע למראה אסתטי יותר ללא תלות בשיטה בה הרופא בוחר לבצע אותו. לכן, הרופא ימליץ לאור ניסיונו ולאור ההתאמה של סוג הניתוח על הפרוצדורה המתאימה ביותר. המנתח יסביר את ההבדלים לעומק, ימחיש בעזרת תוכנה ממוחשבת את המראה שניתן ליצור עם כל סוג של ניתוח, היתרונות והחסרונות, הסיכונים וההחלמה. יחד עם המטופל, הרופא יבחר בין שאיבת שומן לבין מתיחת בטן (או שילוב של השניים) כדי להשיג מראה בטן מתוחה יותר, מוצקה ואסתטית.

שיתוף: