השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שאיבת שומן בזרועות

ישנם לא מעט טיפולים שמבטיחים מיצוק זרועות מדובללות, החל מתכשירים ועד מכשירים שונים. אך מי שסובל מהצטברות שומן בזרועות עשוי לגלות שאלו לא אפקטיביים כפי שקיווה. כשהזרועות לא מגיבות לירידה במשקל ולפעילות גופנית הפתרון הטוב ביותר הוא שאיבת שומן. איך מבצעים שאיבת שומן בזרועות? למי מתאים לעבור את ההליך ולמי לא? לכמה זמן מחזיקות התוצאות?

איך מבצעים שאיבת שומן בזרועות?

שאיבת שומן היא הליך זעיר פולשני שנעשה תוך חיתוך מינימלי של העור. המנתח מחדיר את ציוד השאיבה דרך פתח בגודל של כמה מילימטרים בלבד ושואב את השומן החוצה מן הגוף. ישנן טכניקות רבות לביצוע השאיבה אך בבסיסן כולן זהות – המטרה היא להוציא את אותה שכבת שומן עיקשת.

האם אפשר לעבור שאיבת שומן בכל גיל?

עקרונית, כל עוד הבריאות הכללית טובה ואיכות העור מספקת אפשר לעבור שאיבת שומן בזרועות בכל גיל. עם זאת, חשוב לזכור שככל שאנו מתבגרים כך העור שלנו נוטה להצטמק פחות ולכן ישנו סיכוי להישארותו של עור עודף באזור. מנתח פלסטי מנוסה יוכל לבחון את מצב העור, להעריך האם ישנו סיכוי מוגבר לעור עודף או שלשאיבה יש סיכוי הצלחה גבוהים. יחד עם המטופל, יוחלט האם לעבור שאיבת שומן בלבד או לשלב הליכים נוספים כמו הסרת עור עודף מהזרועות.

באילו מקרים שאיבת שומן בזרועות לא מומלצת?

המועמד האידיאלי לשאיבת שומן בזרועות נמצא במשקל גוף תקין עד מעט מעט הממוצע ואין לו מחלות רקע שמונעות ממנו לעבור הליך ניתוחי. שאיבת שומן באופן כללי איננה תחליף לירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא. בנוסף, מי שסובל מזרועות מדובללות במיוחד בשל עודפי עור ולא שומן באזור לא יתאים לשאיבת שומן. במקרים אלו כדאי לשקול הליכים אחרים לשיפור המראה של הזרועות כמו הסרת עודפי עור.

האם נשארת צלקת אחרי שאיבת שומן בזרועות?

החתך הניתוחי דרכו מחודר צינור השאיבה זעיר – כמה מילימטרים בלבד. עם זאת, יש לזכור כי  לאחר כל חיתוך בעור יישאר סימן והדבר בלתי נמנע. היתרון בשאיבת שומן הוא סימן קטן מאוד שלרוב גם דוהה ואפילו נעלם לאחר כ-18 חודשים. כדי לעודד החלמה מיטבית מומלץ להשתמש במשחות שכוללות ויטמין E על גבי הצלקת ולא לחשוף אותה לשמש כלל. במקרים נדירים בהם ישנה הצטלקות מוגברת ניתן לטפל בשיטות שונות להפחתת צלקות.

תוך כמה זמן רואים את התוצאות?

את התוצאות של שאיבת שומן אפשר לראות מיד – האזור נראה פחות תפוח ויותר מהודק. עם זאת, תיתכן נפיחות לאחר הניתוח שתסתיר את התוצאות מעט. עבור מרבית האנשים, שימוש בבגד לחץ ושמירה על הוראות הרופא יעזרו להחלמה מהירה יותר ואיכותית יותר. לרוב, לאחר מספר שבועות עד חודשים האזור מתייצב, הנפיחות יורדת והזרועות מחלימות. לאחר תום תקופת ההחלמה אפשר לראות את התוצאות הסופיות של שאיבת השומן.

האם התוצאות נשמרות להרבה זמן?

שומן שהוסר מהגוף לא יחזור אליו לעולם. הגוף שלנו לא מייצר תאי שומן חדשים ולכן התוצאות של שאיבת השומן קבועות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שישנם גורמים שמשפיעים על מראה הזרועות כמו למשל ירידה באיכות העור עם התקדמות הגיל, שינויים במשקל הגוף, שינויים במסת השריר בזרועות ועוד. כל עוד נשמור על בריאות כללית טובה ומשקל גוף תקין עולה הסיכוי לשמירה על התוצאות של שאיבת השומן לאורך שנים רבות.

שאיבת שומן מהזרועות

שיתוף: