השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שאיבת שומן בלייזר

פיתוח של השנים האחרונות מאפשר לחטב אזורים בהם שומן עיקש בהליך קצר, בטוח ומאוד יעיל – שאיבת שומן בלייזר. שילוב בין שאיבה מסורתית למיצוק על ידי קרן הלייזר מאפשר להשיג תוצאות מהירות ומרשימות מאוד. למי מתאים ההליך? האם ישנן תופעות לוואי ולכמה זמן מחזיקות התוצאות?

למי מתאים לעבור שאיבת שומן בלייזר?

שאיבת שומן באופן כללי מתאימה למי שנמצא במשקל גוף תקין ורוצה לעצב אזורים מסוימים בהם מצבורי שומן עיקש. המועמד האידאלי נמצא כמובן בבריאות כללית תקינה ולא סובל מכל בעיה מערכתי המונעת הליכים כירורגיים ואינו בעל עודפי עור גדולים (שאיבת שומן לא מטפלת בעודפי עור משמעותיים). מכיוון שלא ניתן לשאוב יותר מכ-3-4 ליטרים של שומן, שאיבת שומן לא מתאימה כחלופה לירידה במשקל. מעבר לכך, ניתן לעבור שאיבת שומן בלייזר (כמו גם שיטות אחרות כמו שאיבה מסורתית, שאיבה באולטרסאונד וכד') מגיל 18 ועד 120.

מאילו אזורים אפשר להסיר שומן בשיטה זו?

עקרונית, מכל אזור בגוף בו ישנו שומן עיקש שלא מגיב לא לשינויים בתזונה ולא לחיטוב ניתן לשאוב רקמת שומן. ישנם אזורים ש"מועדים לפורענות", במיוחד ככל שגילנו עולה, בהם קשה מאוד להיפטר משומן עיקש, למשל:

  • סנטר – שאיבת שומן מסנטר כפול ועיצוב מחדש של קו מתאר הפנים.
  • ירכיים – במיוחד פנימיות.
  • זרועות – מצבורי שומן בזרועות שלא מגיבים כלל לחיטוב.
  • בטן – יצירת בטן שטוחה יותר.
  • גב – שומן באזור הגב.
  • "ידיות האהבה" – קשה מאוד להיפטר משומן באזור זה.

איך מבצעים שאיבת שומן בלייזר?

שאיבת שומן בלייזר נחשבת לאחת הפרוצדורות הפלסטיות היעילות והטובות ביותר להתמודדות עם אזורים בהם שומן עיקש. אחת הסיבות היא שהעובדה שלא מדובר בניתוח "גדול". בדרך כלל, שאיבת שומן נעשית בהרדמה מקומית ללא צורך באשפוז, היא אורכת בין חצי שעה לשעה בלבד כשלאחר מכן המטופל משתחרר לביתו ללא צורך בהשגחת לילה בבית חולים. כמו כן, ההליך מבוצע עם חתך קטן מאוד כך שהסימן הניתוחי כמעט בלתי נראה.

על מנת לבצע את השאיבה הרופא עושה חתך זעיר בעור דרכו מוחדרת קנולה – צינורית דקיקה דרכה נשאב השומן. בשאיבת שומן בלייזר, לקנולה מוצמד מתמר לייזר אשר בו זמנית ממיס את השומן וצורב את הרקמות. השומן מועבר למיכל איסוף, הרופא רואה תוך כדי ההליך בדיוק כמה שומן נשאב מן הגוף וכך אין סיכון שיעבור את הכמות המומלצת (שאיבה מעל 4 ליטרים של שומן אסורה מחשש לסיבוכים והיא אינה מבוצעת בארץ). לאחר שהרופא סיים לשאוב את השומן הוא יסגור את החתך הזעיר והמטופל משתחרר לביתו.

האם ישנן תופעות לוואי? סיכונים כלשהם?

כמו בכל הליך כירורגי ישנן תופעות לוואי הקשורות לעצם הניתוח ולהחלמה. נפיחות מקומית, שטף דם (“סימן כחול"), אדמומיות, חוסר נוחות וכאב – כל אלו תופעות טבעיות שיחלפו מעצמן ללא כל התערבות לאחר מספר ימים עד שבוע. בזמן זה מומלץ לקחת הפסקה משגרת החיים, לא לעסוק בפעילות גופנית ולאפשר לגוף להחלים ולנוח. על מנת לעזור להתמודד עם תופעות הלוואי הרופא ימליץ על משככי כאבים במידת הצורך. כמו כן, ייתכן ויהיה צורך בחבישת לחץ לתקופה מסוימת כדי לעודד החלמה נאה של העור ולתמוך בתוצאות הניתוח.

מעבר לכך, שאיבת שומן בלייזר נחשבת להליך מאוד בטוח עם סיכונים מועטים שמסתכמים בזיהום מקומי, אסימטריה וכוויה באזור המנותח. אלו תופעות מאוד נדירות שניתנות לטיפול ואפשר למזער על ידי בחירת רופא מקצועי ומיומן שעובר אך ורק עם ציוד חדיש בפרוטוקולים מודרניים.

מה היתרונות של שאיבת שומן בלייזר?

ביחס לשיטות טיפול אחרות, לשאיבת שומן בלייזר מספר יתרונות בולטים מאוד ביניהם:

  • השימוש בלייזר ממיס את רקמות השומן וממצק את העור בו זמנית כך שלמעשה, מקבלים שתי תוצאות בהליך אחד, גם צמצום הבליטה השומנית וגם מיצוק כללי של האזור.
  • הלייזר צורב מידית את כלי הדם באזור המטופל וכך מפחית משמעותית דימום פנימי.
  • ההליך קצר יותר משיטות אחרות לשאיבת שומן.
  • הלייזר מעודד ייצור קלוגן באזור המנותח ותורם לתוצאה טובה יותר.
  • אפשר לשלב את ההליך עם הזרקת שומן עצמי, הרופא שואב את השומן מהאזור הבעייתי ומזריק אותו לאזור אחר ליצירת סימטריה טובה יותר, הגדלה (למשל בחזה או בישבן), איזון בין חלקי גוף תאומים ועוד.

היתרון הגדול ביותר של שאיבת שומן בלייזר הן התוצאות – מדויקות יותר, אסתטיות יותר ועם פחות תופעות לוואי.

שאיבת שומן בלייזר

לכמה זמן מחזיקות התוצאות של ההליך?

למעשה ברגע שתאי שומן הוצאו מן הגוף הם לעולם לא יחזרו לאותו אזור. לכן, התוצאות של שאיבת שומן הן קבועות  (למעט "סנטר כפול" שלפעמים חוזר לאחר שנים). אפילו אם המטופל עולה במשקל, האזור הספציפי ממנו נשאב השומן לא "יתפח" כבעבר בגלל העובדה שאין בו כמות גדולה של תאי שומן. עם זאת, עליה במשקל כן יכולה לשבש את התוצאות של השאיבה על ידי יצירת פרופורציות אחרות ולגרום להגדלת אזורים סמוכים. לכן, כדי לשמר את התוצאות מומלץ לשמור על משקל גוף תקין, שגרת פעילות גופנית בריאה ותזונה מאוזנת.

שיתוף: