השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שאיבת שומן: מה זה הניתוח הזה ולמה עושים אותו?

ניתוח שאיבת שומן הוא בין ההליכים הכירורגיים הנפוצים ביותר בעולם הרפואה הפלסטית והאסתטית והוא יכול לסייע לאנשים רבים להרגיש טוב יותר עם עצמם וגם להיראות כמו שתמיד חלמו. עם זאת, יש לא מעט תפיסות שגויות לגבי הניתוח הזה, כמו גם חוסר הבנה באשר להשפעה האמיתית שלו על מי שעוברים אותו.

שאיבת שומן מה זה הניתוח הזה ולמה עושים אותו
שאיבת שומן מה זה הניתוח הזה ולמה עושים אותו

לכן, חשוב לנו לעשות קצת סדר בכל האינפורמציה בנושא ולספק לכם את המידע העדכני, האמין והמקיף ביותר על ההליך הכל כך הנפוץ הזה. לפני שנכנסים אליו חשוב להבין למי הוא מתאים ולמי לא, באילו מצבים הוא עשוי לסייע ובאילו לא – ומה באמת מתנהל מאחורי הדלתות הסגורות בחדר הניתוחים.

אז למי מתאים ניתוח שאיבת שומן?

לפני שנבין למי מתאים הטיפול – ראשית חשוב להבין מה הוא לא יכול לעשות. הניתוח לא נועד להשיג ירידה משמעותית במשקל, ומתאים לאנשים שכבר ביצעו בעצמם תהליך של הפחתת משקל גופם – ופשוט רוצים לבצע עוד "כיוונונים" נוספים שקשה לעשות בעצמנו – כמו הסרה ממוקדת של שומן ממצבורים מסוימים באזורים שונים בגוף.

הטיפול לא עוזר להיפטר מעודפי עור או מצלוליט – אם כי הוא בהחלט יכול להשתלב עם טיפולים נוספים אשר יביאו לשיפור כללי במראה של אזורים שונים בגוף. לכן, חשוב להתייעץ עם מנתח מנוסה ומיומן שיידע להתאים באופן אישי את סל הטיפולים לצרכים ולרצונות שלכם.

הטיפול אינו מתאים גם לאנשים עם מחלות לב, סוכרת או בעיות בזרימת הדם. כמו כן, נמליץ להימנע ממנו לאנשים שמתקשים לשמור על משקל יציב למשך כמה חודשים וחווים עליות וירידות משמעותיות במשקל גופם. גם לנשים שמתכננות לידות נוספות מומלץ להימנע מהתהליך עד שיסיימו עם פרק ההריונות בחייהן.

אז למי כן מתאים התהליך? לאנשים  שמשקל גופם לא עולה על 30 אחוזים מהמשקל התקין לאנשים בקבוצת הגובה והגיל שלהם. הניתוח ישיג את התוצאות המיטביות בעבור אנשים בעלי עוד גמיש ומוצק וחשוב לא פחות – שלא מעשנים. הסיבה לכך היא שעישון משבש את זרימת הדם, שנחשבת חיונית ביותר להחלמה מהניתוח ולשימור התוצאות שלו.

מה בדיוק עושים בניתוח שאיבת שומן?

ניתוח שאיבת שומן הוא פרוצדורה כירורגית פשוטה ובטוחה יחסית. בעבר, הנטייה הייתה לבצע אותו תמיד כאשר המטופל תחת הרדמה מלאה, אם כי כיום ניתן גם לעשות אותו בהרדמה מקומית – בהתאם להחלטת הרופא ולהעדפת המטופלת או המטופל.

במהלך הניתוח ישתמש הרופא במכשיר ייעודי לשאיבת שומן שיביא לירידה של בין 2 ל-3 קילוגרמים. התהליך כולו צפוי לקחת שעות בודדות – ולא יותר מחמש בסך הכול. לפעמים יהיה צורך בטיפולים נוספים כדי להשיג תוצאות מיטביות – וכאמור ניתן אף לשלב את הניתוח עם טיפולים נוספים כמו מתיחת בטן, הסרת עודפי עור וטיפולים קוסמטיים בצלוליט.

כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים או לתופעות לוואי במהלך הניתוח, הרופא עשוי להשתמש בתמיסת מלח שתוחדר בהזרקה לאזור הטיפול. זאת במטרה להקל על תהליך השאיבה ולהפחית את הדם שנאבד לאורך הטיפול.

האם יש חלופות להליך הכירורגי?

כיום, מי שרוצה להסיר שומנים עודפים מגופו, לא חייב לפנות לניתוח שאיבת שומן. למנתחים פלסטיים יש גם טכנולוגיות אחרות לטיפול בשומן הזה, הכוללות בין היתר שימוש בגלי אולטרסאונד או לייזר. בדרכים האלו ניתן להמיס ולפרק את תאי השומן ללא חתכים או שאיבות – ובכך להפחית סיכונים ותופעות לוואי ולקצר את זמן ההתאוששות מההליך.

חשוב להבין כי כיום יש אפשרויות רבות לשיפור מראה הגוף ולהיפטרות משומנים עודפים. כדי למצוא את הפיתרון שהכי מתאים לך חשוב להיוועץ עם מנתח פלסטי מיומן ומנוסה שיידע איך לעזור לך להיראות כמו שתמיד חלמת.

שיתוף: