השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שאלות ותשובות ניתוחי חזה

ניתוחי חזה מתבצעים במקרים שבהן המטופלת איננה שבעת רצון מהמראה של החזה, גודלו והפרופורציות עם שאר גופה.

מה הן האפשרויות כשמדובר בניתוחי חזה?

כיוון שקיימים כיום מגוון סוגים של ניתוחי חזה, יכול להיווצר קושי בבחירה בניתוח המתאים. לשם כך נדרשת התייעצות עם רופא מומחה והתאמה של סוג הניתוח למטופלת בהתאם לנדרש.

מהי הגדלת חזה עם שתלים?

ניתוח הגדלת חזה עם שתלים נחשב למאוד פופולארי והוא מיועד לנשים שמעוניינות לבצע הגדלה באמצעות שימוש בשתלי סיליקון. ניתוח הגדלת חזה נעשה באמצעות חתך שאותו ניתן לבצע בכמה אזורים שונים ולאחר מכן החדרה של השתל שנבחר. סוג השתל, גודלו והצורה נתונים להחלטתה של המטופלת תוך התחשבות בהמלצות של המנתח. מיקום השתל גם הוא יכול להשתנות כאשר האפשרויות הן הנחת השתל מאחורי שריר החזה או מולו. הערכת מבנה הגוף, אורח החיים ומטרת ביצוע הניתוח ייעשו על ידי המנתח טרם הניתוח, כך שיוכל להמליץ על השתל המתאים ביותר עבור המטופלת.

מהי הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי?

הגדלת חזה באמצעות שימוש בשומן היא אלטרנטיבה עבור מטופלות שאינן מעוניינות להחדיר לגופן שתלים שעשויים מסיליקון. הגדלת חזה באמצעות שומן נעשית תוך כדי העברת תאי שומן מאזורים אחרים בגוף אל אזור החזה והיא לרוב מיועדת עבור נשים שמעוניינות לבצע הגדלה יחסית קטנה יותר של אזור החזה. הניתוח מתחיל בשאיבה של תאי שומן מאזור הירכיים והבטן וממשיך בתהליך טיהור של תאי השומן. בשלב האחרון והסופי של הניתוח, השומן מוזרק בקפידה אל השדיים בשכבות על מנת לחטב את אזור החזה ולעצב אותו כך שייראה אסתטי בהתאם לרצונה של המטופלת.

מהי הרמת חזה? האם אפשר גם להגדיל וגם להרים את החזה?

ניתוחי חזה באמצעות שימוש בשתלים מסיליקון או באמצעות החדרת שומן מאפשרים הגדלה של החזה אך הם אינם מסייעים בתיקון מצבים של צניחת שדיים כתוצאה מגיל, הנקה, ירידה ועלייה במשקל הגוף. במצבים אלה, העור והרקמות של השדיים נמתחים ויוצרים מראה של חזה נפול. נשים המעוניינות לעבור ניתוח הרמת חזה הן לרוב מי שהבחינו ברפיון משמעותי של עור החזה ובמיקום לא רצוי של הפטמה  (בין אם מופנית כלפיי מטה או ממוקמת באזור קפל השד).  במהלך ניתוח הרמת חזה, המנתח מבצע חתך באזור השד, משנה את מיקום של שומן ורקמות, מבצע חיתוך והסרה של עודפי עור ובמידת הצורך גם ממקם מחדש את פטמה כך שמראה השד ייראה אסתטי. את תוצאות הניתוח ניתן לראות באופן מידי אבל חשוב לציין כי גם נשים שעוברות הרמת חזה יכולות לחוות צניחה נוספת של השדיים לאורך השנים  ולהזדקק לניתוח נוסף.

מהי הקטנת חזה?

אחד הפתרונות עבור נשים שחוות כאבים באזור הכתפיים, הגב או הצוואר כתוצאה מחזה גדול הוא ניתוח הקטנת חזה. אי הנוחות הפיזית שמגיעה פעמים רבות עד לתחושת כאב היא שמביאה את אותן מטופלות להחלטה לעבור ניתוח הקטנת חזה. ישנם מקרים אותן מטופלות מעוניינות לעבור את ההליך על מנת להעניק לחזה מראה יותר פרופורציונאלי ביחס לשאר הגוף. ניתוח הקטנת חזה מורכב מהוצאה של עודפי שומן, רקמות ועור מהשדיים באמצעות ביצוע חתכים ושאיבת שומן.

כמה זמן לוקח להחלים מניתוח חזה?

החלמה מלאה מניתוחי חזה היא בממוצע לאחר כחודש וחצי מיום הניתוח אך תהליך ההחלמה הוא מאוד אינדיבידואלי ומתרחש בקצב שונה אצל כל מטופלת (סוג הניתוח גם הוא משפיע על משך זמן תהליך ההחלמה). המנתח יכול להעניק הערכת זמן משוערת לתהליך ההחלמה בהתאם לבריאות הכללית של המטופלת. מיד בתום הניתוח, לאחר ההתעוררות מההרדמה, המטופלת עלולה לחוש כאב ומעין תחושת עמימות שתעלם לאחר מספר שעות. בחלק מן המקרים, המטופלת תתבקש להישאר לאשפוז לילה למטרת השגחה. במהלך השבוע הראשון שלאחר הניתוח, תחושת הכאב היא לרוב בעוצמה מורגשת ולכן המנתח ירשום תרופות משככות כאבים ובמידת הצורך אף ימליץ על זריקות נגד כאבים בשלושת הימים הראשונים על מנת להקל על תחושת הכאב. לאחר מספר ימים, מרבית המטופלות מסוגלות להתמודד עם אי הנוחות באמצעות נטילה משככי כאבים וחלקן אף מסוגלות לחזור לעבודה (במקרים שבהם מדובר בעבודה משרדית בלבד).

שאלות ותשובות ניתוחי חזה

מתי חוזרים לשגרה?

חזרה לשגרה יומית רגילה ולפעילות גופנית קלה היא אפשרית ואף מומלצת לאחר כשבוע מיום הניתוח. בשלב זה המטופלת אמורה עדיין להרגיש תחושת אי נוחות קלה ולכן ההמלצה היא לחזור בהדרגה אל שגרת החיים. יש להימנע מביצוע פעולות במאמץ כמו ריצה, אימוני כושר אינטנסיביים, רכיבה על סוסים ואף הרמה של משאות כבדים עד אשר מתקבל אישור מהמנתח בזמן פגישת הביקורת שתהליך ההחלמה הסתיים במלואו. למטופלות שעוסקות במשרות שבמסגרתן, הן נדרשות לבצע עבודה פיזית מאומצת מומלץ לתכנן מראש חופשת מחלה של כשלושה שבועות לפחות על מנת לוודא שתהליך ההחלמה לא נפגע. במהלך פגישת המעקב עם המנתח, תתבצע הערכה על קצב הריפוי של אזור הניתוח ובמרבית מן המקרים, יינתן אישור חזרה לשגרת החיים לאחר כחודשיים מיום הניתוח.

שיתוף: