השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שטף דם אחרי הזרקת חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית משמשת ברפואה הפלסטית להחזרת נפחים לפנים, טיפול בקמטים ופיסול הפנים. מדובר על חומר מאוד ידידותי לגוף האדם (קיים בעורנו באופן טבעי) ותופעות לוואי לאחר טיפול בחומצה היאלורונית נחשבות לקלות, ומרביתן חולפות לאחר כשבוע עד שבועיים ברוב המקרים. אחת מתופעות הלוואי היא שטף דם – "סימן כחול". למה מופיע שטף דם לאחר הזרקת חומצה היאלורונית? האם מדובר על תופעה נפוצה? אפשר למנוע אותה?

מה זה שטף דם ולמה הוא מופיע?

שטף דם מתפתח כשכמות קטנה של דם "נלכדת" מתחת לעור ויוצרת "סימן כחול" אופייני. מדובר על תופעה נפוצה מאוד ביומיום (בשל מכה או חבלה) וגם לאחר טיפולים פלסטיים כמו הזרקות לפנים. האזור בו מופיע שטף דם יכול להיות רגיש ואפילו כואב למגע ומעט נפוח. אם הוא מלווה בתופעות אלו אפשר לשים קומפרסים קרים לכ-10 דקות לסירוגין על האזור כדי להקל. שטף הדם אינו מעיד על סיבוך כלשהו והוא צפוי להיעלם תוך מספר ימים עד מספר שבועות, בהתאם לקצב ההחלמה האינדיבידואלי של כל אדם.

האם מדובר על תופעת לוואי נפוצה לאחר הזרקת חומצה היאלורונית?

אכן מדובר על תופעת לוואי נפוצה למדי לאחר הזרקות מכל סוג לאזור הפנים. באזור הפנים ישנם כלי דם זעירים מרובים והפרעה שלהם עשויה לגרום להופעתו של שטף דם.

האם אפשר לצפות מראש מי יפתח שטפי דם לאחר הזרקת חומצה היאלורונית?

אין דרך לצפות מראש מי עלול לפתח שטף דם אחרי הזרקות לאזור הפנים. הדבר תלוי בגורמים רבים הקשורים בעיקר לנטייה אינדיבידואלית לפתח שטף דם. ישנם אנשים למשל שנוטים לסבול מ"סימנים כחולים" לאחר כל מכה קטנה, אחרים פחות. ישנם אנשים שמפתחים שטף דם בקלות אך הוא עובר מהר ואילו אחרים נשארים עם הסימן למשך תקופה ארוכה יותר. במידה ומטופל יודע שהוא נוטה לפתח שטפי דם בקלות עליו לספר על כך לרופא הפלסטיקאי לפני הזרקת החומצה.

האם אפשר למנוע את הופעתם של שטפי דם?

לרוב אין דרך למנוע את הופעתם של שטפי דם, מדובר על תופעת לוואי שמתרחשת במקרים מסוימים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית וכאמור, אין דרך לצפות אותה מראש. עם זאת, כאשר הרופא מודע לנטייה מסוימת לפיתוח שטפי דם הוא יכול לעשות פעולות כדי לנסות למזער את הופעתם. בנוסף, הרופא ידריך את המטופל כיצד לנהוג לאחר ההליך כדי למזער את שטפי הדם.

האם יש סיכוי ששטף הדם לא יעלם?

שטפי דם הם תגובה טבעית של הגוף, הם יכולים להתרחש בשל מכה או חבלה, דקירה של מחט או מסיבות אחרות. בכמעט 100% מהמקרים מדובר על תופעה חולפת ללא שום השלכות ארוכות טווח וכך גם לאחר הזרקת חומצה היאלורונית. אם שטף הדם אינו מראה סימני שיפור לאחר כשבועיים יש לדווח על כך לרופא ולהגיע לבדיקה (נדיר ביותר).

האם אפשר להסתיר את הסימן הכחול בעזרת איפור?

בהחלט, לאחר 24 שעות ממועד ההזרקה אפשר להתאפר כרגיל ללא חשש. אפשר להשתמש במוצרי קוסמטיקה, קרם הגנה, מייקאפ, קונסילר ועוד. במידה וישנה רגישות או נפיחות רצוי להמתין עד שאלו עוברות לפני שחוזרים לשגרת איפור וטיפוח רגילה. מי שמתכנן לעבור הזרקת חומצה היאלורונית לפני אירוע חשוב כדאי שיתכנן את מועד ההזרקה כ-3 שבועות לפני האירוע ועדיף אפילו חודש-חודשיים. בזמן זה כל תופעות הלוואי האפשריות צפויות להיעלם לחלוטין כולל שטפי דם.

שטף דם אחרי הזרקת חומצה היאלורונית

שיתוף: