השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שילוב של ניתוחים פלסטים

עולם הרפואה הפלסטית נמצא בשיא הפופולאריות שלו ובפסגת הטכנולוגיה והיכולות הכירורגיות. כיום ניתן לשפר את המראה של כמעט כל אזור הגוף בעזרת ניתוח פלסטי. מי שמעוניין לעבור יותר מהליך אחד יכול לבחור לשלב כמה הליכים בניתוח יחיד. מה היתרון של שילוב ניתוחים פלסטיים? האם אפשר לשלב בין כל האזורים, גם מרוחקים? האם תמיד נכון לעשות זאת?

למה לשלב בין ניתוחים פלסטיים?

ישנן כמה סיבות לשילוב של ניתוחים פלסטיים:

  • תוצאות מהירות – מי שרוצה לבצע כמה הליכים יחד לא צריך להמתין לקבלת כל התוצאות האסתטיות. במקום לחכות את זמן ההחלמה בין הניתוחים, לאחר תקופת החלמה אחת אפשר לראות את השיפור האסתטי בכל האזורים.
  • הרדמה – חיסכון של הרדמה נוספת על כל המשתמע מכך (סיכוני הרדמה, בדיקות רפואיות נוספות, עלויות ועוד).
  • עלויות – במקרים מסוימים, ישנו חיסכון בעלויות.
  • תקופת החלמה אחת – לאחר כל ניתוח פלסטי נדרשת תקופת החלמה המלווה בתופעות לוואי. שילוב של ניתוחים פלסטיים יכול לקצר את זמן ההחלמה הכולל (וגם את הצורך להיעדר מהעבודה לתקופה ממושכת).
  • תוצאות אסתטיות – במקרים מסוימים, דווקא שילוב בין ניתוחים פלסטיים יכול להביא לתוצאות אסתטיות טובות יותר. הסיבה לכל היא האפשרות של המנתח לבצע מניפולציה משולבת של רקמות באזורים סמוכים. דוגמא טובה לך היא הרמת בטן וניתוח חזה.

האם אפשר לשלב בין כל האזורים? גם מרוחקים?

באופן עקרוני בהחלט אפשר לעשות שילוב של ניתוחים פלסטיים באזורים המרוחקים זה מזה. כך למשל אפשר לעשות מתיחת בטן בשילוב הליכים פלסטיים בפנים. אפשר לעשות מתיחת זרועות ומתיחת ירכיים יחד, ניתן לעשות הרמת או הגדלת חזה בשילוב ניתוח פלסטי בבטן ועוד המון אפשרויות אחרות.

האם ישנם שילובים שאינם רצויים?

למרות שניתן לשלב בין ניתוחים פלסטיים, ישנם כמה שילובים שאינם רצויים. כך למשל מתיחת בטן היקפית ומתיחת ירכיים מומלץ שלא לבצע יחד. הסיבה לכך היא מתיחה ומשיכה שמנוגדים זה לזה ועלולים ליצור הרחבה של צלקות, פתיחת של הפצע הניתוחי וסיבוכים אחרים. במקרים כאלו, המנתח יסביר את ההשלכות של שילוב בין אזורים שונים ויחד עם המטופל תתקבל החלטה על המשך הדרך.

האם כל מנתח פלסטי יכול לעשות יותר מהליך אחד בו זמנית?

ישנם מנתחים פלסטיים המתמחים באזור ספציפי בגוף או בשיטה מסוימת ולא מבצעים את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים. כך למשל ישנם מנתחים המתמקדים בשאיבות שומן, ניתוחי אף או ניתוחי חזה. רק מנתח פלסטי בעל ניסיון ויכולות כירורגיות נרחבות יוכל לעשות שילוב של ניתוחים פלסטיים באזורים שונים.

איך מחליטים האם נכון לשלב בין ניתוחים פלסטיים?

היקפם של ניתוחים פלסטיים משולבים גדול מזה של ניתוח יחיד והם מורכבים יותר לביצוע ומורכבים יותר עבור המטופל (מבחינת החלמה, זמן הרדמה, התאוששות וכד'). ההחלטה האם נכון לבצע מספר הליכים יחד תעשה על ידי המנתח הפלסטי. הרופא יבדוק את האזורים הפוטנציאליים לניתוח בבדיקה פיזית, את מצבו הבריאותי הכללי של המטופל, הרגלי חיים (למשל עישון) ונתונים נוספים ולאור ניסיונו ומומחיותו ימליץ על הדרך הטובה ביותר להשיג את התוצאות הרצויות. במקרים מסוימים, ההמלצה תהיה לבצע מספר הליכים בנפרד.

שילוב של ניתוחים פלסטים

שיתוף: