השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

שקיות מתחת לעיניים

העיניים שלנו הן החלק הבולט ביותר בפנים והמשפיע ביותר על ההבעה. מראה עיניים "פתוח", עפעפיים מתוחים ועור נטול קמטים באזור העיניים משווים לפנים מראה צעיר. אך נשים וגברים רבים סובלים משקיות מתחת לעיניים, עפעפיים תחתונים נפוחים שגורמים למראה עייף ולא אסתטי. למה מופיעות שקיות מתחת לעיניים? האם אפשר למנוע את התופעה ואיך נפטרים מהן אם כבר הופיעו?

למה מופיעות שקיות מתחת לעיניים?

ישנן כמה סיבות להופעתן של שקיות מתחת לעיניים. יש אנשים להם נטייה מולדת לכך, זה הוא חלק ממבנה הפנים שלהם וכבר בגיל צעיר רואים את הנפיחות תחת העיניים. עם זאת, בדרך כלל הסיבה היא רפיון של העור שמתרחש עם הזמן. עם השנים, ישנה צניחה של הלחי יחד עם הצטברות שומן באזור העפעף התחתון. המראה שנוצר הוא של שקעים או עיגולים שחורים סביב העיניים. בגילאים מתקדמים יותר תיתכן גם צניחה של העפעף העליון וחולשה של שרירי ההבעה שמוסיפים למראה עין עייפה.

סיבה נוספת היא בעקבות ירידה רבה במשקל. במצב כזה עור הפנים פחות מתוח, הלחיים עשויות לצנוח ואלו גורמים לשקיות שלא היו שם קודם להופיע תחת העיניים. במקרים נדירים הסיבה היא מצבי תחלואה של העפעפיים.

האם אפשר למנוע שקיות מתחת לעיניים?

אין דרך בטוחה למנוע את היווצרותן של שקיות מתחת לעיניים, בדרך כלל הן מופיעות עם הגיל כחלק מתהליכים של הזדקנות עור הפנים ושינויים תלויי גיל במבנה הפנים. ישנם טיפולים שיכולים לעזור להאט את התהליך. אלו כוללים טיפולים קוסמטיים וגם חומרי מילוי בשלבים מוקדמים של הצניחה.

איך נפטרים מהשקיות מתחת לעיניים?

אצל אנשים מסוימים, השקיות מתחת לעיניים הן תוצאה של קמטי הבעה דינמיים ולאו דווקא צניחה של העור. במקרים קלים אלו, חומרי מילוי לקמטים יכולים לשפר את מראה העפעפיים התחתונות. אך ברור המקרים, כשמדובר על הצטברות של שומן ועור עודף הפתרון היעיל ביותר הוא ניתוח מתיחת עפעפיים. במהלך הניתוח הכירורג הפלסטי מרוקן את השקית מתחת לעיניים, העפעף נמתח והעור העודף מוסר. בתום הניתוח החתך ניסגר בתפרים שמוסתרים בקפלי העור הטבעיים. הניתוח נעשה בהרדמה מלאה או תחת סדציה, אורכו כשעה.

למרות שלא מדובר בניתוח גדול, הניתוח משאיר את רישומו על הפנים בתקופת ההחלמה הראשונית. תופעות לוואי נפוצות כוללות נפיחות, סימנים כחולים ותחושת אי נוחות וכאב. אלו יעברו ללא כל התערבות לאחר כשבוע עד עשרה ימים. ניתן להיעזר במשככי כאבים בהמלצת הרופא וקומפרסים קרים לכ-10 דקות לסירוגין בימים הראשונים.  לאחר כשבוע הרופא יסיר את התפרים. הצלקת שנוצרת מאוד קטנה וכמעט בלתי מורגשת, היא מוסתרת בקפלים הטבעיים של העור ובקימורי הפנים. לאחר כחצי שנה ניתן לראות את התוצאה הסופית.

האם אפשר להיפטר מהשקיות בכל גיל?

באופן עקרוני, כל עוד אין מניעה בריאותית לעבור הליך כירורגי תחת הרדמה והמנתח הפלסטי מאשר שתוצאות הניתוח צפויות להיות חיוביות אין הגבלת גיל לניתוח עפעפיים.

לכמה זמן מחזיקים הטיפולים?

טיפולים בהזרקות מחזיקים מעמד בין חצי שנה לשנה וחצי תלוי בחומר המוזרק, גילו של המטופל וגורמים נוספים. ניתוח עפעפיים לאומת זאת מספק תוצאה לטווח ארוך יותר, לרוב בין 5 ל-15 שנה. ככל שהוא נעשה בגיל צעיר יותר כך התוצאות צפויות להיות טובות יותר ומראה העפעף יישאר מתוח לזמן רב יותר. גורמים נוספים שמשפיעים על העפעפיים התחתונות הן בריאות כללית טובה, עישון, שתייה מים נאותה, הימנעות מתזונה עתירת מלח ופעילות גופנית בריאה.

שקיות מתחת לעיניים

שיתוף: