השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

הרמת שדיים לאחר לידה

החזה הוא חלק בלתי נפרד מתחושת הנשיות, הביטחון העצמי והאסתטיקה של כל אישה. חזה מורם, מלא ופרופורציונלי הוא סמל לנעורים ומודעות אסתטית. אך לאורך השנים, ובמיוחד לאחר לידות והנקות המראה של החזה יכול להשתנות ונשים רבות מבקשות להחזיר לעצמן את החזה הצעיר והיפה. הרמת שדיים לאחר לידה היא אחת הדרכים להחזיר את החזה למיקום צעיר ונשי יותר. מתי נכון לעשות הרמת שדיים? האם אפשר לעשות הרמת שדיים בין הריונות ולידות?

מה גורם לשינויים בשדיים לאחר לידה?

השדיים הם איבר דינאמי, הם מגיבים הורמונלית מגיל ההתבגרות ובכל חודש בזמן המחזור החודשי. השדיים גם מגיבים לשינויים הורמונליים לאורך חייה של האישה כולל כמובן הריונות, לידות והנקה. אך גם אישה שלא ילדה תרגיש שינויים בשדייה מגיל 30-40 והלאה. עם השנים השדיים יכולים לצנוח בשל היחלשות רקמות והשפעתו של כוח המשיכה ועליות וירידות במשקל. הנקות יכולות לגרום גם לשדיים אסימטריות ומראה כולל של שד מרוקן ונפול יותר מבעבר.

מהו העיתוי הנכון להרמת שדיים לאחר לידה?

העיתוי הנכון להרמת שדיים הוא לאחר סיום תקופת הילודה. יש לכך שתי סיבות עיקריות:

  • שימור יכולת ההנקה – ניתן לעשות הרמת שדיים תוך שימור יכולת ההנקה. טכניקות כירורגיות מודרניות מאפשרות במקרים רבים לעשות זאת. אך עבור נשים שיכולת ההנקה העתידית חשובה להן מומלץ בכל זאת לא לעשות הרמת שדיים בבחינת משנה זהירות.
  • שימור תוצאות הניתוח – כאמור, הריונות, לידות והנקה משנים את מבנה ומראה החזה הנשי. מי שעברה הרמת שדיים לאחר לידה ותעבור הריון נוסף עשויה לגלות שתוצאות הניתוח לא נשמרו כפי שציפתה. לכן, מומלץ להמתין לסיום פרק הילודה בחיים טרם הרמת השדיים.

האם אפשר להניק לאחר הרמת שדיים?

עקרונית התשובה היא כן. יכולת ההנקה תלויה בשימור בלוטות החלב והפטמה. ניתן במקרים רבים לעשות הרמת שדיים מבלי לפגוע ביכולת ההנקה. עם זאת, כאשר מדובר על שד גדול וכבד במיוחד ובמיוחד אם נדרשת הקטנה של השד, ייתכן שיכולת ההנקה תפגע. נשים שחשוב להן לשמור את יכולת ההנקה צריכות לציין זאת בפני הרופא המנתח כך שיוכל להמליץ להן על הדרך הטובה ביותר לעשות זאת (ייתכן שהרופא אכן ימליץ להמתין לסיום תקופת ההריונות).

האם אפשר לשלב הגדלת שדיים עם הרמה?

ניתן לשלב הרמת שדיים עם הגדלת שדיים באמצאות משתלי סיליקון או השתלת שומן. כיום, מרבית המנתחים הפלסטיים ממליצים להימנע מהשימוש במשתלי סיליקון בשל חשש לתופעות לוואי הקשורות אליהם. השיטה המועדפת היא השתלת שומן עצמי שנקצר מאזור אחר בגוף. הליך נפוץ הוא הרמת בטן בה כחלק מההליך נקצר שומן. את השומן משתלים בשדיים כדי להגדיל את נפחם.

כמה זמן אורכת ההחלמה? האם נדרשת תקופת התאוששות ארוכה?

הרמת שדיים היא הליך נפוץ למדי עם מעט תופעות לוואי ותקופת החלמה קצרה יחסית לניתוחים מורכבים יותר. תקופת ההחלמה הראשונית אורכת כשלושה-ארבעה ימים בהם יש לנוח ולהימנע ממאמץ פיזי כלשהו. לאחר כשבוע עד שבועיים מרבית הנשים יכולות לחזור לשגרה מתונה. לאחר כחודש ובכפוף לאישור מן הרופא המנתח, ניתן לחזור לשגרה מלאה.

Mommy Makeover – עיצוב הגוף לאחר לידה

הרמת שדיים לאחר לידה משתלבת לא פעם בעיצוב הגוך מחדש עבור אימהות שרוצות להחזיר לעצמן את גזרת הנעורים. כיום, הרפואה הפלסטית מציעה טיפול כולל המתמקד באותם אזורים שהושפעו במיוחד בעקבות הריונות והנקות. Mommy Makeover כולל למשל הרמת ו/או הגדלת שדיים, הקטנת שדיים, הרמת בטן כולל תיקון "בטן קיסרית", שינוי מיקום הטבור, הקטנת חזה, ניתוחים להסרת עודפי עור ועוד.

שיתוף: