השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

כל מה שרצית לדעת על הרמת חזה ללא שתל

החזה הנשי הוא סמל ליופי, נעורים, פוריות, נשיות ואטרקטיביות. חזה נאה יכול להיות ההבדל בין אישה בעלת ביטחון עצמי לבין אישה שלא מרגישה נוח בגופה. אולי יותר מכל חלק אחר, דווקא החזה הנשי עובר את השינוי המשמעותי ביותר לאורך השנים – תנודות במשקל, כוח המשיכה, הריונות ולידות, שינויים הורמונליים ושינויים באלסטיות של העור משפיעים על המראה של החזה. להחזרת החזה העומד והמלא של גיל הנעורים, נשים רבות בוחרות לעבור הרמת חזה ללא שתל. הרמת חזה הוא אחד הניתוחים עם אחוזי שביעות הרצון הגדולים ביותר, הוא משיב לחזה מראה צעיר יותר, מלא יותר ומורם יותר בניתוח פשוט יחסית עם זמן החלמה קצר.

ניתוח הרמת חזה ללא שתל

למי מתאים לעבור הרמת חזה ללא שתל?

מרבית הנשים שעוברות הרמת חזה ללא שתל עושות זאת בגילאי ה-40 ומעלה לאחר שהן סיימו את מחזור הלידות וההנקות. בגילאים אלו, גם אם החזה אינו גדול הוא נוטה לצנוח בשל השפעת כוח המשיכה עליו ואיבוד הגמישות של העור. הרמת חזה ללא שתל מתאימה במיוחד כאשר:

  • ישנה צניחה של החזה ורצון להרים אותו בלבד ללא הגדלה של נפחו.
  • לנשים בעלות חזה גדול מאוד וכבד שנוטה לצנוח כבר בגיל צעיר.
  • נשים שסיימו את מחזור הלידות וההנקות ומגלות שהחזה שלהן נפל ואיבד מנפחו יכולות לבחור בין הרמת חזה ללא שתל או לשלב שתל להגדלת נפח החזה.
  • עבור מי שירדה ירידה משמעותית מאוד במשקל וסובלת מעודפי עור באזור החזה וצניחה שלו.

על מנת לעבור הרמת חזה על המטופלת להיות בבריאות טובה, אין הגבלת גיל באופן עקרוני אך הרופא ירצה לוודא שהמועמדת אכן יכולה להתמודד עם ניתוח לכל דבר ועניין. הכירורג הפלסטי ירצה לערוך בדיקות דם והדמיה, לעיתים יידרש גם א.ק.ג ובדיקות נוספות.

מה מהלך הניתוח?

לרוב הרמת חזה נעשית בהרדמה מלאה בבית חולים ואורכת בין שעה וחצי לשלוש שעות. חשוב מאוד להיות בצום של 8 שעות לפני ההגעה לבית החולים ולשמור היטב על הוראות הרחצה וההיגיינה שהרופא מספק. במידה וניתן, הכירורג יבחר לעשות הרמה "קטנה" בהרדמה מקומית בלבד.

במהלך הניתוח, הכירורג יעשה חתך ניתוחי מינימלי ככל האפשר במיקום מוסתר וירים את החזה למיקומו החדש. במידת הצורך יוסרו עודפי עור ושומן והחזה יעוצב מחדש. לאחר מכן הרופא יסגור את החתך הניתוחי בתפרים. לעיתים ישארו נקזים (שיוסרו לאחר מספר ימים). בתום הניתוח המטופלת עוברת להתאוששות. בהתאם למורכבות וסוג הניתוח ייתכן שהרופא יחליט לשחרר את המטופלת לביתה כבר באותו היום וייתכן שהיא תישאר להשגחה.

למה לצפות בזמן ההתאוששות וההחלמה?

הרמת חזה לא נחשבת לניתוח קשה במיוחד עבור המטופלת, ההתאוששות ממנו אורכת כמה ימים ובדרך כלל לאחר כשבוע אפשר לחזור לשגרה מלאה (למעט פעילות גופנית). עם זאת, מומלץ לקחת מספר ימי חופש מהעבודה וממטלות הבית, לנוח ולא להתאמץ כלל כולל מאמץ פיזי מתון כמו הרמת שקית מצרכים או ילד קטן. חשוב לתת לגוף זמן להתאושש ולהחלים, כל אחת בקצב שלה.

ב-24 השעות הראשונות – ישנן נשים שלא מרגישות צורך ליטול משככי כאבים לאחר הרמת חזה ומנגד כאלו שמבקשות מן הכירורג משככי כאבים חזקים. כמובן שרמת אי נוחות או כאב הן אינדוידואליות ואם הנך מרגישה צורך, אל תהססי לקחת משככי כאבים. ב-24 השעות הראשונות תיתכן גם הופעת נפיחות, אדמומיות, שטף דם (סימן כחול) ונוקשות. אלו תופעות לוואי טבעיות שיעברו מעצמן ללא כל התערבות.

בימים הראשונים – בשלושת הימים הראשונים אין להרטיב את האזור (החבוש בתחבושת). לאחר הסרת התחבושת והנקזים ניתן להתקלח כרגיל. הרופא ינחה אותך ללבוש חזיית לחץ שתעזור להחלמה ושמירה על המיקום החדש של השדיים. אם את מרגישה בטוב תוכלי לחזור לעבודה ולשגרת החיים אך במתינות וללא פעילות גופנית כלל.

בשבועות הבאים – בשבועות לאחר הניתוח חשוב מאוד לפעול בדיוק לפי הוראות הרופא, לא לבצע פעילות גופנית שעלולה לטלטל את החזה, להשתמש במשחות מזרזות החלמה ומונעות הצטלקות ולא ללבוש אף חזייה למעט חזיית הלחץ. מומלץ לא לישון על הבטן אלא רק על הגב ולא להסיר את החזיה גם בלילה.

4 עד 5 חודשים מיום הניתוח – בשלב זה הנפיחות ותחושת הלחץ ייעלמו והחזה ירד לאט לאט למיקום טבעי ונאה. חשוב מאוד לא לעבור לחזיות אחרות ללא אישור מן הרופא (וודאי שלא חזייה עם ברזלים). לאחר כ-4 עד 5 חודשים תוכלי לראות את התוצאות הסופיות של הרמת החזה.

האם ישנם סיכונים כלשהם?

בכל הליך כירורגי ישנם סיכונים של זיהום, דימום יתר וכישלון הניתוח. השניים הראשונים ניתנים למניעה כמעט מוחלטת על ידי שמירה על הוראות הרופא לפני ואחרי ניתוח החזה והקפדה יתרה על היגיינה. בחירה במנתח פלסטי המומחה בתחומו, בעל ניסיון והמלצות, מנתח שעובד עם בית חולים חדיש, מודרני וכזה העושה שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם תעזור להבטיח שהסיכון לזיהום ודימום ישאף ל-0. כמובן שכירורג פלסטי בעל ניסיון ומומחיות יוכל גם להבטיח את הצלחת הניתוח. שילוב של צוות רפואי מקצועי, כירורג פלסטי מן השורה הראשונה ובחירה בבית חולים מודרני הם הדרך הטובה ביותר להימנע מסיכונים בניתוחים פלסטיים.

מה ניתן לעשות כדי לשמר את התוצאות של הניתוח?

ככלל, התוצאות של הרמת חזה ללא שתל מחזיקות כ-10 שנים, תלוי מאוד בגודלו של החזה (חזה גדול וכבד נוטה לצנוח יותר מחזה קטן), גילה של המטופלת בזמן הניתוח, גמישות ואיכות העור וכמובן – מיומנות הרופא שעשה את הניתוח מלכתחילה. שמירה על משקל גוף יציב, פעילות גופנית סדירה, תזונה בריאה ושתיית מים נאותה יעזרו לשמור על אלסטיות העור והמיקום החדש והאסתטי של החזה.

שיתוף: