השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

ההבדלים בין מתיחת פנים מלאה ומיני מתיחה

מתיחת פנים הוא ניתוח בתחום הפלסטיקה שבאמצעותו ניתן לטפל בקמטים ורפיון של העור בפנים שנוצרו לאורך השנים. קיימים מגוון סוגים של טכניקות בהן משתמשים על מנת לבצע מתיחת פנים כאשר הניתוחים הנפוצים הם מתיחת פנים מלאה ומיני מתיחה.

כיצד מבוצעת מתיחת פנים מלאה?

מתיחת פנים מלאה מתבצעת בהליך כירורגי שבו מבצעים הסרה של עודפי עור ומהדקים את העור בפנים ובצוואר שהפך עם הזמן להיות רפוי. במהלך הניתוח, הרופא מבצע חתך שמתחיל באוזן אחת, ממשיך לאורך קו השיער שמעל המצח ומסתיים באוזן השנייה. במידה וקיים גם צורך לתקן הוא לבצע מתיחה באזור הקדמי של הצוואר, הרופא מבצע חתך נוסף מתחת לסנטר. בשלב הבא הרופא מבצע הפרדה של העור משרירי הפנים ולאחר מכן מסיר עודפי שומן קיימים ומהדק את השרירים. בשלב הסופי של התהליך, הרופא מושך את העור ומותח אותו כלפי מעלה ואחורה, מסיר עודפי עור קיימים ומבצע סגירה של החתכים באמצעות תפירה.

כיצד מבוצעת מיני מתיחה?

מיני מתיחת פנים הוא הליך שנחשב לפחות פולשני כיוון שהוא מצריך חתכים קטנים יותר ביחס לחתך שמבוצע מתיחת פנים מלאה. במהלך ניתוח מיני מתיחת, הרופא מבצע חתכים קטנים מתחת לאוזן שמאפשרים לו להדק את עור הפנים וקו הלסת. בניתוח זה לא מבצעים חתכים באזור הסנטר ולכן ולרוב לא יבוצע אצל מטופלים ומטופלות שמבקשים לבצע מתיחה באזור הצוואר. הליך זה גם יכלול לרוב הסרת עור מינימלית אם בכלל.

הרדמה בזמן הניתוח

מתיחת פנים מלאה לרוב תתבצע תחת הרדמה כללית ורק במקרים מסוימים שבהם המטופל סובל ממצב רפואי קודם, ההליך יבוצע תחת הרדמה מקומית בלבד. מתיחת פנים מלאה לרוב גם את הצריך מהמטופל להישאר להשגחה ללילה. מיני מתיחת פנים מתבצעת תחת הרדמה מקומית ולעתים עם תרופת הרגעה שניתנת למטופל. תופעות לוואי כמו בחילה או הקאה לאחר הניתוח כתוצאה מההרדמה יכולים להופיע רק כאשר מדובר במתיחת פנים מלאה.

עבור מי הטיפולים מיועדים?

מתיחת פנים מלאה מתאימה יותר למטופלות שסובלות מקפלי עור רופפים באזור הצוואר והלחיים ואף באזור העיניים – ההשפעה של ההליך היא קבועה. מיני מתיחה מיועדת לטיפול במקרים קלים יותר של צניחה קלה של העור סביב הלחיים, הצוואר וקו הלסת. מדובר בהליך שמתאים למטופלים שמתחילים לראות למשל קמטים בעור הפנים, באזור המצח או העיניים הוא מבקשים להעלים אותם. ההשפעות של ניתוח מיני מתיחה נמשכות בין חמש לכעשר שנים. מרבית המטופלים עוברים מתיחת פנים מלאה בגילאי שישים עד שבעים ומיני מתיחה בגילאי שלושים עד ארבעים. הגיל המתאים ביותר שבו ניתן לעבור מתיחת פנים מלאה או מיני מתיחה תלויה גם בבריאות של העור ובמידת האלסטיות שלו ולכן לפני ביצוע ההליך כל מקרה נבדק באופן אינדיבידואלי והרופא ממליץ על הטיפול המתאים ביותר.

משך הטיפול ותהליך ההחלמה

מתיחת פנים מלאה יכולה להימשך מספר שעות כאשר המטופלים לרוב יתבקשו כאמור להישאר לאשפוז לילה למטרת השגחה. מיני מתיחת פנים הוא הליך של לרוב נמשך בין שעה לשעה וחצי ואינו מצריך שהייה של המטופל בבית החולים או המרפאה לאחר מכן. משך תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת פנים מלאה משתנה בין מטופלים אך אצל כולם מבצעים הסרה של התפרים לאחר כשבוע, שטפי הדם חולפים לאחר כשבועיים וחוסר התחושה באזור הפנים לרוב מתפוגג לאחר מספר חודשים. מטופלים שעוברים מיני מתיחה נשארים עם החבישה שלאחר הניתוח למשך יומיים ועליהם לשמור על הראש במצב מורם למשך כשבוע. לאחר כשבוע, מבצעים הסרה של התפרים והמטופל יכול לחזור לשגרת חייו מספר ימים לאחר הניתוח.

מתיחת פנים מלאה ומיני מתיחת פנים

שיתוף: