השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

הוראות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים

אחת השיטות הנפוצות כיום לבצע הגדלת שפתיים היא באמצעות חומר מילוי שמוזרק ישירות אל השפתיים ומעניק להן מראה מלא יותר. קיימים מגוון סוגים של חומרי מילוי שאותם מזריקים לשפתיים וסביב הפה אך אחד הנפוצים שבהם הוא הזרקת חומצה היאלורונית. חומר זה נמצא באופן טבעי בגוף וניתן באמצעותו לבצע הליכים קוסמטיים כמו הגדלה של נפח השפתיים.

שימוש בחומצה היאלורונית בשפתיים

חומרי מילוי של חומצה היאלורונית מסייעים בשיפור המראה של השפתיים, מאפשרים לשנות את המבנה והצורה שלהן ולהעניק להם נפח. ההשפעות של הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים נמשכות לרוב כחצי שנה ולאחר מכן יש צורך לבצע הליך נוסף על מנת לשמור על הנפח בשפתיים. חומצה היאלורונית תומכת ומייצבת את רקמות השפתיים וניתן באמצעותה לשלוט על מידת הנפח רק על ידי קביעה של כמות החומר שמוזרק. לשיטת הזרקה זו ישנם יתרונות נוספים כמו הדרגתיות בקצב הטיפול – הזרקה במספר מפגשים עד אשר מקבלים את התוצאה הרצויה, תוצאות טיפול שנשמרות לאורך זמן באופן יחסי לסוגי טיפולים אחרים, נפיחות יחסית מעטה באזור לאחר הטיפול, סבירות נמוכה לה הופעה של שטפי דם ויכולת למוסס יחסית בקלות בליטות או גושים שנוצרים בשפתיים במהלך הטיפול.

מה קורה לאחר ההליך?

בסיום הטיפול של הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים, הרופא יבצע עיסוי עדין של אזור ההזרקה על מנת לוודא שחומר המילוי נספג היטב. המטופלת התבקש להישאר במרפאה למשך כרבע שעה על מנת לוודא שהיא אינה חובה תופעות לוואי כמו סחרחורת, בחילה או דימום. לאחר מכן, המטופלת תוכל להשתחרר מהמרפאה – אין צורך במלווה כיוון שההליך מבוצע תחת הרדמה מקומית שלא מונעת מהמטופל את לנהוג או לחזור לשגרת חייה. במקרים מסוימים, אזור השפתיים יכול להיות נפוח ורגיש אך לרוב מדובר בתופעות לוואי שחולפות כיום או יומיים לאחר הטיפול (לעיתים רחוקות התופעות לוואי יכולות להימשך עד כשבוע). המטופלת התבקש להגיע לאחר כשבועיים למרפאה לבדיקת מעקב על מנת שהרופא יוכל לוודא שתהליך ההחלמה הסתיים בהצלחה. בפגישה זו הרופא יכול גם לבצע תיעוד של השפתיים לאחר ההזרקות על מנת שהמטופל עת תוכל לבחון את התוצאה הסופית ולהשוות אותה לאופן שבו השפתיים שלה נראו לפני הטיפול.

התנהלות ב – 24 השעות הראשונות

ביום הראשון שלאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים יש לעשות שימוש בקומפרסים קרים על מנת להפחית את הסיכוי של התפתחות דלקת, נפיחות באזור או תחושת הכאב (במידה וקיימת). התבקש להימנע ממריחה של שפתון או כל מוצר קוסמטי אחר על השפתיים ואף להשתדל להימנע מכמות של השפתיים, נשיקות ושימוש בקש. יש לצחצח את השיניים בעדינות, להכניס הרבה נוזלים לגוף ולהימנע מפעילות גופנית. כיוון שלתחושת הכאב והנפיחות לוקח זמן לרדת, במידה וההליך מבוצע לפני אירוע חשוב, יש לתכנן את התזמון של ההזרקה לפחות כשבועיים לפני מועד האירוע על מנת להבטיח התאוששות מלאה.

צריכת מזון ושתייה לאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים

יש להמתין עד אשר ההשפעה של ההרדמה המקומית פגעה לחלוטין לפני שחוזרים לצרוך מזון על מנת שלא לנשוך בטעות את השפתיים ולפגוע בתוצאה הסופית של הטיפול. מומלץ גם להימנע מצריכה של מזון שיצריך מהמטופלת לנגב את הפנים או השפתיים ביום הראשון שלאחר הטיפול. יש להימנע כאמור משימוש בקש או עישון ואף צריכה של אלכוהול שעלולה לדלל את הדם ולהחמיר את תופעות הלוואי של הטיפול כמו הופעה של שטפי דם באזור השפתיים.

חומצה היאלרונית בשפתיים

שיתוף: