השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ ונחזור אליכם בהקדם

הזרקת שומן עצמי

הזרקת שומן עצמי הוא הליך כירורגי שבו מבצעים העברה של שומן מאזור מסוים בגוף לאזור אחר. הליך זה מתבצע לרוב משיקולים קוסמטיים במטרה להסיר שומן לא רצוי מאזורים כמו הבטן או הירכיים ולהשתמש בו על מנת להחליק או להגדיל אזור אחר בגוף כמו הישבן, הפנים, השפתיים, החזה וחלקי גוף נוספים. הזרקת השומן מסייעת בתיקון צלקות ומאפשרת ליצור מראה צעיר יותר בחלקים רבים בגוף. הליך זה מיושם גם במקרים של מטופלות שעברו הסרת חזה בעקבות מחלת הסרטן.

הזרקת שומן עצמי לפנים ולחזה

השינויים המתרחשים באזור הפנים לאורך השנים יכולים לגרום לאובדן של נפח בלחיים, צניחה של מבנה הפנים, אובדן גמישות העור והצטברות של כיסי שומן מתחת לעיניים וללחיים. קמטים נוטים להופיע באזור הצוואר, קווי החיוך נהיים יותר עמוקים, השפתיים מאבדות מהנפח שלהן והגבות צונחות כלפי מטה. ההתמודדות עם השינויים יכולה להיות לא פשוטה אך ישנם כיום פתרונות שמאפשרים לשפר את המראה של הפנים, במיוחד כאשר מדובר באובדן נפח בפנים. בהליך הזרקת שומן עצמי לפנים מבצעים שאיבת שומן מהישבן או הירכיים, מעבדים אותו ומכניסים אותו למזרקים קטנים ובהם משתמשים למטרת מילוי נפח בפנים. האזורים שבהם מתבצעות ההזרקות הם הלחיים, אזור השקעים והשקיות מתחת לעיניים,  שפתיים, קפלי האף ומסביב לנחיריים ובמצח. הליך הזרקת שומן מיועד גם עבור מטופלות שמעוניינות לבצע הרמה והגדלה של החזה ומונע את הצורך בשימוש בשתלי סיליקון. כיוון שבהליך, נעשה שימוש בשומן שנלקח מגופה של המטופלת, הסבירות לדחייה (כמו בניתוח שבו משתמשים בשתלי סיליקון) הוא מאוד נמוך וסיכויי הצלחת הניתוח גבוהים. הליך זה מתאים במיוחד לנשים אשר סובלות מעודף משקל ושומנים בגוף. הזרקת שומן עצמי מיועד גם עבור מטופלות עם סרטן השד אשר עברו ניתוח כריתת שד, הליך הסרת גוש סרטני, טיפולי קרינה והליכים דומים נוספים אשר נמצאות במצב בריאותי תקין ויכולות לעבור את התהליך. ההליך מאפשר לשחזר את המראה והמבנה של השד, מטשטש ואף מעלים צלקות או שקעים שנוצרו כתוצאה מהניתוחים הקודמים.

מהלך הטיפול

הליך הזרקת שומן עצמי מתבצע לרוב תחת הרדמה מקומית אך במקרים שבהם האזור שבו מתבצע הניתוח הוא גדול או שבאותו מעמד מתבצעים הליכים קוסמטיים נוספים ההליך יתבצע תחת הרדמה כללית. הניתוח נמשך לרוב בין שעה לארבע שעות כאשר אורך הניתוח תלוי במקרה הספציפי בו מטפלים ואזור הטיפול – ניתוח של מילוי שפתיים למשל יימשך כשעה ולעומתו הליך הזרקת שומן עצמי בחזה יכול להימשך בין שלוש לארבע שעות. לטיפול ישנם שלושה שלבים עיקריים – הסרת השומן באמצעות ביצעו חתכים קטנים בעור, החדרת צינורית דקה, שאיבה של כמויות קטנות של השומן החוצה וביצוע תפירה של החתכים. בשלב הבא נעשית הכנה של השומן שנשאב באמצעות ציוד מיוחד אשר מפריד את השומן שנשאב החוצה מדם ונוזלים אחרים נוספים. בשלב האחרון של הניתוח, כמויות קטנות של השומן מוזרקות אל האזור המבוקש בו מעוניינים לטפל כאשר ברוב המקרים אין צורך בביצוע תפרים. בתום ההליך, המטופלת משוחררת לביתה אלא אם כן מדובר במקרה מורכב אשר מצריך אשפוז לילי למטרת השגחה ושחרור יום למחרת. במהלך הניתוח, המטופלת לא אמורה לחוות תחושת כאב אלא רק תחושת אי נוחות אך בימים הראשונים שלאחר הניתוח, עלולה להתעורר תחושת כאב בה ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים.

מה קורה לאחר הניתוח?    

בתום הניתוח, המטופלת משוחררת לביתה (לעיתים לאחר אשפוז לילה למטרת השגחה) ויש לדאוג למלווה שיוכל להסיע הביתה כיוון שהאזור בו בוצע הניתוח יהיה כאוב ונפוח. תופעות לוואי אלה יופיעו באזור שממנו נשאב השומן והאזורים שבהם בוצעו ההזרקות. ישנם מקרים, בהם המטופלת תתבקש ללבוש בגד דחיסה (במידה ומדובר למשל בניתוח חזה) על מנת לסייע לתהליך הריפוי ולהביא לתוצאות הטובות ביותר. מומלץ להודיע מראש בעבודה ולקחת מספר ימי חופש כיוון שתהליך ההחלמה יכול לקחת זמן והוא יהיה מלווה בתחושות כאב ואי נוחות. את התוצאות הסופיות ניתן יהיה לראות רק לאחר כשישה חודשים ממועד הניתוח כיוון שהחלק מהשומן שמזריקים נספג באופן טבעי חזרה לתוך הגוף.

תופעות לוואי וסיכונים

ניתוח הזרקת שומן עצמי יכול לגרום לתופעות לוואי שכוללות הופעה של שטפי דם, נפיחות באזור הניתוח, תחושה של נימול ואף חוסר תחושה זמני והופעה של צלקות זעירות (שלרוב ייעלמו כמעט לחלוטין לאורך זמן). בדומה לכל הליך כירורגי שעוברים, לניתוח הזרקת שומן עצמי ישנם גם סיכונים אשר כוללים התפתחות של המטומה (הצטברות דם מתחת לעור), נמק ברקמות העור, חסימה בכלי הדם כתוצאה מהצטברות חתיכות קטנות של שומן, דליפה של אוויר לחלל שנמצא בין הריאות לבין דופן החזה והופעה של צלקות ברורות ולא אסתטיות כתוצאה מהחלמה לא טובה של העור.  קיימת אפשרות גם של דימום יתר בזמן הניתוח, התפתחות של קריש דם בווריד או תגובה אלרגית לחומר ההרדמה בו משתמשים בזמן הניתוח. בזמן הפגישה הראשונית עם המנתח, חשוב מאוד לעבור על כל תופעות הלוואי ולפרט בפניו את ההיסטוריה הרפואית המלאה על מנת למזער התפתחות של כל אחד מהסיכונים הללו.

הזרקת שומן עצמי

שיתוף: